DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Özge Yiğitcan Nayir
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematiksel kavramların oluşma süreçlerini kavrar. 2) Soyut algoritmaların zihinde nasıl geliştiğini kavrar. 3) Sezgisel ve yansımalı zekayı bilir. 4) Semboller ve kavramlarla nasıl iletişim kurulabildiğini kavrar. 5) Keşfetme ve anlama süreçlerini kavrar. 6) Genelleştirmelere nasıl ulaşıldığını kavrar. 7) Bazı geometrik fikirlerin nasıl geliştiğini kavrar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Matematiksel kavramların oluşturulması, soyut algoritma, sezgisel ve yansımalı zeka, semboller, kavramlarla iletişim kurma, keşfetme ve anlama, genelleştirme ve bazı geometrik fikirlerin genelleştirilmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Matematiksel kavramların oluşma süreçleri | 2. Hafta | Matematiksel kavramların oluşma süreçleri | 3. Hafta | Soyut algoritmalar | 4. Hafta | Sezgisel ve yansımalı zeka | 5. Hafta | Semboller ve kavramlarla iletişim kurma | 6. Hafta | Keşfetme ve anlama süreçleri | 7. Hafta | Keşfetme ve anlama süreçleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Genelleştirme süreçleri | 10. Hafta | Genelleştirme süreçleri | 11. Hafta | Bazı geometrik fikirlerin genelleştirilme süreçleri | 12. Hafta | Bazı geometrik fikirlerin genelleştirilme süreçleri | 13. Hafta | Matematik eğitiminde yapılan çalışmalar | 14. Hafta | Matematik eğitiminde yapılan çalışmalar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Alexander, P. & Winne, P., (ed) (2006). Handbook of educational psychology. Mahwah, N.J. : Erlbaum Gutierrez, A. & Boero, P. (ed.) (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education : Past, Present and Future. Rotterdam : Sense Publishers Lyn D. (ed.) (2008). Handbook of International Research in Mathematics Education. New York : Routledge (2nd ed.)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 10 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 155 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,16 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |