Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRENMENİN PSİKOLOJİSİ MTE652 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Özge Yiğitcan Nayir
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiksel kavramların oluşma süreçlerini kavrar.
2) Soyut algoritmaların zihinde nasıl geliştiğini kavrar.
3) Sezgisel ve yansımalı zekayı bilir.
4) Semboller ve kavramlarla nasıl iletişim kurulabildiğini kavrar.
5) Keşfetme ve anlama süreçlerini kavrar.
6) Genelleştirmelere nasıl ulaşıldığını kavrar.
7) Bazı geometrik fikirlerin nasıl geliştiğini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematiksel kavramların oluşturulması, soyut algoritma, sezgisel ve yansımalı zeka, semboller, kavramlarla iletişim kurma, keşfetme ve anlama, genelleştirme ve bazı geometrik fikirlerin genelleştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematiksel kavramların oluşma süreçleri
2. Hafta Matematiksel kavramların oluşma süreçleri
3. Hafta Soyut algoritmalar
4. Hafta Sezgisel ve yansımalı zeka
5. Hafta Semboller ve kavramlarla iletişim kurma
6. Hafta Keşfetme ve anlama süreçleri
7. Hafta Keşfetme ve anlama süreçleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Genelleştirme süreçleri
10. Hafta Genelleştirme süreçleri
11. Hafta Bazı geometrik fikirlerin genelleştirilme süreçleri
12. Hafta Bazı geometrik fikirlerin genelleştirilme süreçleri
13. Hafta Matematik eğitiminde yapılan çalışmalar
14. Hafta Matematik eğitiminde yapılan çalışmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlexander, P. & Winne, P., (ed) (2006). Handbook of educational psychology. Mahwah, N.J. : Erlbaum
Gutierrez, A. & Boero, P. (ed.) (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education : Past, Present and Future. Rotterdam : Sense Publishers
Lyn D. (ed.) (2008). Handbook of International Research in Mathematics Education. New York : Routledge (2nd ed.)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12560
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)11010
Makale Sunuşu11010
Toplam İş Yükü155
Toplam İş Yükü / 305,16
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3    X          
P4             
P5  X            
P6             
P7             
P8              X
P9             
P10             
P11             
P12             
P13             
P14             
P15    X          
P16             
P17             
P18             
P19             
P20             
P21  X            
P22             
P23              X