DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Özge Yiğitcan Nayir Doktor Öğretim Üyesi Merve Koştur
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik eğitimindeki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar. 2) Matematik eğitiminin gelişim süreçlerini bilirler. 3) Matematik öğrenme ve öğretme süreçlerini bilirler. 4) Matematik öğrenme ve öğretme süreçlerinin gelişimini bilirler. 5) Kültürlerin matematik eğitimindeki yeri ve etkilerini bilirler. 6) Teknolojik gelişmeleri bilir. 7) Teknolojik gelişmelerin matematik eğitimi üzerindeki etkilerini bilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Matematik öğretiminde son gelişmeler, matematik öğrenme ve öğretme süreçleri, kültürlerin matematik eğitimindeki yeri ve etkileri ile ilgili gelişmeler, teknolojik gelişmelerin matematik eğitimi üzerindeki etkileri ile ilgili gelişmeler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Matematik eğitiminin gelişimi | 2. Hafta | Matematik öğrenme ve öğretme süreçleri | 3. Hafta | Matematik öğrenme ve öğretme süreçleri | 4. Hafta | Kültürlerin matematik eğitimindeki yeri ve etkileri | 5. Hafta | Kültürlerin matematik eğitimindeki yeri ve etkileri ile ilgili gelişmeler | 6. Hafta | Kültürlerin matematik eğitimindeki yeri ve etkileri ile ilgili gelişmeler | 7. Hafta | Teknolojik gelişmelerin matematik eğitimi üzerindeki etkileri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Teknolojik gelişmelerin matematik eğitimi üzerindeki etkileri | 10. Hafta | Matematik eğitiminde teknolojinin kullanımına yönelik gelişmeler | 11. Hafta | Matematik eğitiminde teknolojinin kullanımına yönelik gelişmeler | 12. Hafta | Matematik öğretiminde son gelişmeler | 13. Hafta | Matematik öğretiminde son gelişmeler | 14. Hafta | Matematik eğitiminde yapılan araştırmalar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Alexander, P. & Winne, P., (ed) (2006). Handbook of educational psychology. Mahwah, N.J. : Erlbaum Bishop, A. (2009). Mathematics education : major themes in education. UK: Routledge Greer, B. (2009). Culturally Responsive Mathematics Education. Gutierrez, A. & Boero, P. (ed.) (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education : Past, Present and Future. Rotterdam : Sense Publishers Lyn D. (ed.) (2008). Handbook of International Research in Mathematics Education. New York : Routledge (2nd ed.) Watson, A. & Winbou, P., (2008). New Directions for Situated Cognition in Mathematics Education. New York : Springer.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 5 | 5 | 25 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 15 | 15 | Toplam İş Yükü | | | 142 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,73 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |