Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
WEB TABANLI ÖĞRETİM TASARIMI EĞT648 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Halil Ersoy
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenme nesneleri kavramının anlaşılması
2) Eğitim-öğretim alanında ve öğrenme sürecinde öğrenme nesnelerinin rolünün anlaşılması
3) Öğrenme nesnelerine ilişkin uluslararası standartların farkına varılması
4) Eğitimde ontolojilerin araştırılması ve farklı ontoloji modellerinin karşılaştırılması
5) Örnek bir ÖN'nin tasarımı ve geliştirilmesi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIWeb-tabanlı öğretim ortamı, öğrenci, içerik ve örgüt (organizasyon) analizi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, web-tabanlı öğretim kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi, web-tabanlı ortam için görsel tasarım ilkelerinin anlaşılması, web-tabanlı öğretim tasarımı kuramlarını kullanarak öğretimin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğrenme Nesnesi Kavramları-Farklı Tanımlar
2. Hafta Öğrenme Nesnelerinin Avantajları
3. Hafta Öğretim Tasarımında Öğrenme Nesnelerinin Yeri
4. Hafta Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanılması: Örnekler
5. Hafta Öğrenme Nesnelerinin E-Öğrenmedeki yeri
6. Hafta Üstveri-Metadata Kavramı-LOM
7. Hafta Üstveri -Metadata Standartları:
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğrenme Nesne Havuzları-Örnekler, Fonksiyonel yapılarının incelenmesi
10. Hafta Semantic Web Teknolojileri
11. Hafta Semantic Web Teknolojileri
12. Hafta Ontolojiler
13. Hafta Ontolojiler
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARhttp://www.learningobjects.com/
http://www.learning-objects.net/
http://www.adlnet.gov/
http://www.adlnet.org/
http://www.adlnet.gov/scorm/index.cfm
http://www.rhassociates.com/scorm.htm
http://www.reusability.org/read/#1
http://ilearn.senecac.on.ca
http://ilearn.senecac.on.ca/lop/
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Mini-Sınav110
Proje140
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı11515
Ödevler
Toplam İş Yükü153
Toplam İş Yükü / 305,1
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6         
P7         
P8  X   X   X   X   X
P9         
P10         
P11  X   X   X   X   X
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18         
P19         
P20         
P21         
P22         
P23  X   X   X   X   X