Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
E-ÖĞRENME EĞT647 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) E-öğrenmeyi tanımlayabilecek,
2) E-öğrenmede kullanılan teknolojileri ifade edebilecek,
3) Etkileşimli öğretim uygulamaları tasarlayabilecek ve geliştirebilecek,
4) E-öğrenmede kullanılan değerlendirme yöntemlerini tartışabilecek,
5) E-öğrenme için öğrenme yönetim sistemlerinin rolünü kavrayabilecek ve
6) E-öğrenme için uluslararası standartları ifade edebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIE-öğrenmenin tarihçesi, e-öğretimin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulanmasında kullanılan teknik ve yöntemler, e-öğretimin değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta E-öğrenmenin Temelleri
2. Hafta E-öğrenmenin Kapsamı ve Tarihçesi
3. Hafta Uzaktan Eğitim Kuramları
4. Hafta E-öğrenme ile ilgili Araştırma Sonuçları
5. Hafta E-öğrenme Teknolojileri ve Medya
6. Hafta Kullanım Hakları
7. Hafta Sosyal Yazılımlar & Ağlar ve Eğitimde Kullanımları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta E-Öğrenme için İçerik ve Yönetim Sistemleri
10. Hafta E-Öğrenme için Ders Tasarımı ve Yönetimi
11. Hafta E-Eğitmen
12. Hafta E-Öğrenci
13. Hafta E-Değerlendirme
14. Hafta Değişim ve Dönüşümler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Notları
Gülbahar, Y. (2012). E-öğrenme (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Moore, M. G. (2007). Handbook of Distance Education (2nd ed.). USA: Lawrence Erlbaum.
Simonson M. R. (Ed.), Smaldino, S. E. & Zvacek, S. (2002). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (2nd Edition). Prentice Hall, USA. http://www.prenhall.com/simonson
Moore, M. G. & Kearsley, G. (2004). Distance Education: A Systems View (2nd Ed.). USA: Wadsworth Publishing. Çalışma Rehberi: http://ouln.org/deguide.htm
Rudestam, K. E. (Ed.) & Schoenholtz-Read, J. (Ed.). (2002). Handbook of Online Learning : Innovations in Higher Education and Corporate Training. Sage Publications, USA.
Garrison, D. R. & Anderson, T. (2003). E-Learning in the 21st Century. USA: RoutledgeFalmer.
Sloman, M. (2001). The E-Learning Rrevolution: From propositions to action. Great Britain: Chartered Institute of Personnel and Development.
Palloff, R. M. & Pratt, K. (2001). Lessons from the Cyberspace Classroom: The Realities of Online Teaching. USA: Jossey-Bass Inc.
Stephenson, J. (Ed.). (2001). Teaching & Learning Online: Pedagogies for New Technologies. Biddles Ltd, Great Britain.
İşman, A. (2005). Uzaktan Eğitim. (2. Baskı). Öğreti Pegem A Yayıncılık .
Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. PegemA Yayıncılık, Ankara.
A Teacher's Guide to Distance Learning. http://fcit.usf.edu/distance/
Distance Education at a Glance. http://www.uidaho.edu/eo/distglan.html
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Diğer,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev130
Proje115
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı11515
Ödevler
Toplam İş Yükü153
Toplam İş Yükü / 305,1
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12            X
P13           
P14           
P15      X      
P16           
P17           
P18      X      
P19           
P20           
P21           
P22           
P23