Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) E-öğrenmeyi tanımlayabilecek, 2) E-öğrenmede kullanılan teknolojileri ifade edebilecek, 3) Etkileşimli öğretim uygulamaları tasarlayabilecek ve geliştirebilecek, 4) E-öğrenmede kullanılan değerlendirme yöntemlerini tartışabilecek, 5) E-öğrenme için öğrenme yönetim sistemlerinin rolünü kavrayabilecek ve 6) E-öğrenme için uluslararası standartları ifade edebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
E-öğrenmenin tarihçesi, e-öğretimin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulanmasında kullanılan teknik ve yöntemler, e-öğretimin değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
E-öğrenmenin Temelleri
2. Hafta
E-öğrenmenin Kapsamı ve Tarihçesi
3. Hafta
Uzaktan Eğitim Kuramları
4. Hafta
E-öğrenme ile ilgili Araştırma Sonuçları
5. Hafta
E-öğrenme Teknolojileri ve Medya
6. Hafta
Kullanım Hakları
7. Hafta
Sosyal Yazılımlar & Ağlar ve Eğitimde Kullanımları
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
E-Öğrenme için İçerik ve Yönetim Sistemleri
10. Hafta
E-Öğrenme için Ders Tasarımı ve Yönetimi
11. Hafta
E-Eğitmen
12. Hafta
E-Öğrenci
13. Hafta
E-Değerlendirme
14. Hafta
Değişim ve Dönüşümler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Notları Gülbahar, Y. (2012). E-öğrenme (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Moore, M. G. (2007). Handbook of Distance Education (2nd ed.). USA: Lawrence Erlbaum. Simonson M. R. (Ed.), Smaldino, S. E. & Zvacek, S. (2002). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (2nd Edition). Prentice Hall, USA. http://www.prenhall.com/simonson Moore, M. G. & Kearsley, G. (2004). Distance Education: A Systems View (2nd Ed.). USA: Wadsworth Publishing. Çalışma Rehberi: http://ouln.org/deguide.htm Rudestam, K. E. (Ed.) & Schoenholtz-Read, J. (Ed.). (2002). Handbook of Online Learning : Innovations in Higher Education and Corporate Training. Sage Publications, USA. Garrison, D. R. & Anderson, T. (2003). E-Learning in the 21st Century. USA: RoutledgeFalmer. Sloman, M. (2001). The E-Learning Rrevolution: From propositions to action. Great Britain: Chartered Institute of Personnel and Development. Palloff, R. M. & Pratt, K. (2001). Lessons from the Cyberspace Classroom: The Realities of Online Teaching. USA: Jossey-Bass Inc. Stephenson, J. (Ed.). (2001). Teaching & Learning Online: Pedagogies for New Technologies. Biddles Ltd, Great Britain. İşman, A. (2005). Uzaktan Eğitim. (2. Baskı). Öğreti Pegem A Yayıncılık . Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. PegemA Yayıncılık, Ankara. A Teacher's Guide to Distance Learning. http://fcit.usf.edu/distance/ Distance Education at a Glance. http://www.uidaho.edu/eo/distglan.html
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Diğer,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
30
Proje
1
15
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
15
15
Ödevler
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ