Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilgisayar Destekli Eğitimin gelişimini açıklayabilir. 2) Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı türlerini kavrayabilir. 3) Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımını planlayabilir, tasarlayabilir ve değerlendirilebilir. 4) Bilgisayar Destekli Eğitimin etkinliğinin artırılmasına yönelik öneriler oluşturabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitim-öğretim kurumlarında teknolojinin etkili kullanımı için farklı boyutları ele alınarak planlama yapılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilgisayar Destekli Eğitim'in (BDE) Tarihçesi ve Gelişimi
2. Hafta
BDE Yazılımlarının Genel Özellikleri
3. Hafta
BDE Türleri - Öğretici Programlar & Hipermedya
4. Hafta
BDE Türleri - Alıştırma-Uygulama Programları & Simülasyonlar
5. Hafta
BDE Türleri - Eğitsel Oyunlar & Açık-uçlu Öğrenme Ortamları
6. Hafta
BDE Türleri - Testler & Web Tabanlı Öğretim
7. Hafta
Genel Tekrar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Planlama
10. Hafta
BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Tasarım
11. Hafta
BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Geliştirme
12. Hafta
BDE Yazılımları için Dokümantasyon Oluşturma
13. Hafta
BDE Yazılımın Değerlendirilmesi
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
. Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning: methods and development. Allyn & Bacon, USA. 2. İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim: tasarım, geliştirme ve yöntemler. Tıp-Teknik Kitapçılık Ltd. Şti., Ankara. 3. Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiyede Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegem Yayıncılık, Ankara. 4. Price, R. V. (1990). Computer-aided instruction: a guide for authors. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company. 5 .Steinberg, E. R. (1991). Computer-assisted instruction: a synthesis of theory, practice & technology. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA. 6. Kommers, P. A. M., Grabinger, S. & Dunlap, J. C. (1996). Hypermedia Learning Environments: instructional design and integration. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA. 7. Poole, B. J. (2001). Education for an Information Age, Teaching in the Computerized Classroom. URL: http://www.pitt.edu/~poole/InfoAgeindex2.html 8. Computer Aided Instruction URL: http://education.calumet.purdue.edu/vockell/cai/ 9. Öykü Yaprakları Konusunda Kaynaklar (Storyboarding Resources) http://region6.mainelearns.org/storyboard.html
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
15
Proje
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
15
15
Ödevler
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ