Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN PLANLAMASI EĞT646 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilgisayar Destekli Eğitimin gelişimini açıklayabilir.
2) Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı türlerini kavrayabilir.
3) Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımını planlayabilir, tasarlayabilir ve değerlendirilebilir.
4) Bilgisayar Destekli Eğitimin etkinliğinin artırılmasına yönelik öneriler oluşturabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitim-öğretim kurumlarında teknolojinin etkili kullanımı için farklı boyutları ele alınarak planlama yapılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilgisayar Destekli Eğitim'in (BDE) Tarihçesi ve Gelişimi
2. Hafta BDE Yazılımlarının Genel Özellikleri
3. Hafta BDE Türleri - Öğretici Programlar & Hipermedya
4. Hafta BDE Türleri - Alıştırma-Uygulama Programları & Simülasyonlar
5. Hafta BDE Türleri - Eğitsel Oyunlar & Açık-uçlu Öğrenme Ortamları
6. Hafta BDE Türleri - Testler & Web Tabanlı Öğretim
7. Hafta Genel Tekrar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Planlama
10. Hafta BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Tasarım
11. Hafta BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Geliştirme
12. Hafta BDE Yazılımları için Dokümantasyon Oluşturma
13. Hafta BDE Yazılımın Değerlendirilmesi
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR. Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning: methods and development. Allyn & Bacon, USA.
2. İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim: tasarım, geliştirme ve yöntemler. Tıp-Teknik Kitapçılık Ltd. Şti., Ankara.
3. Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiyede Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
4. Price, R. V. (1990). Computer-aided instruction: a guide for authors. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company.
5 .Steinberg, E. R. (1991). Computer-assisted instruction: a synthesis of theory, practice & technology. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA.
6. Kommers, P. A. M., Grabinger, S. & Dunlap, J. C. (1996). Hypermedia Learning Environments: instructional design and integration. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA.
7. Poole, B. J. (2001). Education for an Information Age, Teaching in the Computerized Classroom. URL: http://www.pitt.edu/~poole/InfoAgeindex2.html
8. Computer Aided Instruction URL: http://education.calumet.purdue.edu/vockell/cai/
9. Öykü Yaprakları Konusunda Kaynaklar (Storyboarding Resources)
http://region6.mainelearns.org/storyboard.html
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev115
Proje130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı11515
Ödevler
Toplam İş Yükü153
Toplam İş Yükü / 305,1
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X       X
P3  X       X
P4       
P5       
P6       
P7  X   X     X
P8        X
P9    X   X  
P10       
P11    X    
P12       
P13       
P14       
P15  X     X  
P16    X   X  
P17       
P18       
P19  X   X   X  
P20       
P21       
P22       
P23