Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim ve eğitim yönetimi sistemlerini karşılaştırma süreçlerini bilir. 2) Eğitim ve eğitim yönetimi sistemlerini karşılaştırır. 3) Karşılaştırma sonucunda Türk Eğitim Sisteminin yerini anlar. 4) Türk Eğitim Sistemine önerilerde bulunur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Farklı ülkelerdeki eğitim ve eğitim yönetimi sistemlerinin yapısı ve işleyişini karşılaştıran bir derstir.Öğrencilerle birlikte ders sorumlusunun rehberliği ile karşılaştırma yapılacak ülkeler ve karşılaştırma konuları belirlenerek ders yapılandırılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitim Sistemlerini Karşılaştırma süreçleri
2. Hafta
Amaç bakımından ülkeleri karşılaştıma
3. Hafta
Süreç bakımından ülkelerin eğitim sistemlerini karşlaştırma
4. Hafta
Yapı bakımından ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırma
5. Hafta
Avrupa Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması
6. Hafta
Avrupa Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması
7. Hafta
Avrupa Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması
8. Hafta
Asya Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması
9. Hafta
Asya Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması
10. Hafta
Asya Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması
11. Hafta
Amerika Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması
12. Hafta
Amerika Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması
13. Hafta
Afrika Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması
14. Hafta
Sunular
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Türkoğlu, A. Karşılaştırmalı Eğitim. Anı Balcı, A. Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Anı. Aynal, S. Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları Bakioğlu, A. Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi.Nobel yayınevi Manzon, M. (2011). Comparative education: The construction of a field (Vol. 29). Springer Science & Business Media. Walker, A., & Dimmock, C. (2002). Cross-cultural comparative insights into educational administration and leadership. School leadership and administration: adopting a cultural perspective (London, RoutledgeFalmer), 13-32. Seçilmiş bilimsel makale ve raporlar, ülkelerin Eğitim Bakanlığı resmi websiteleri, UNICEF; EURYDICE; OECD; UNESCO kaynakları Dergiler: COMPARE; Comparative Education Review, IJLE, EAQ, EMAL, JEAH vb.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
5
20
Proje
1
50
Diğer
3
30
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
0
0
0
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
15
15
Sunum (Hazırlık dahil)
1
10
10
Dönem Projesi Araştırması
1
90
90
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
10
1
10
Toplam İş Yükü
209
Toplam İş Yükü / 30
6,96
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ