DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim öğelerini ve süreçlerini anlar 2) Ast üst ilişkilerini anlar 3) Kişiler arası ilişkilere etki eden faktörleri bilir 4) İletişim engellerini bilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Eğitim örgütlerinde farklı iletişim ve etkileşim süreçlerine, sorunlarına ve çözümlere ilişkin bilgi ve anlayış kazandıran bir derstir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İletişim ve etkileme kavramları | 2. Hafta | İletişim ve etkileme kuramları | 3. Hafta | İletişim süreci | 4. Hafta | İletişim öğleleri | 5. Hafta | Ast-üst iletişimi | 6. Hafta | Kişiler arası iletişim | 7. Hafta | İletişim etkileyen faktörler | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | İletişim engelleri | 10. Hafta | İletişim becerileri | 11. Hafta | İletişim ve toplum | 12. Hafta | Resmi yazışmalar | 13. Hafta | Telefon zinciri ve sorunlar | 14. Hafta | Sunular |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ergin, Akif (2012).Eğitimde Etkili İletişim. Anı Yayıncılık Seçilen Makaleler |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 15 | 30 | Proje | 1 | 50 | 50 | Toplam İş Yükü | | | 193 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,43 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |