DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) TASARIM PROBLEMİNİ, PARAMETRELER YARDIMIYLA KURGULAYARAK ALGORİTMİK BİR AKIŞ İLE İFADE EDEBİLECEKLER 2) ESNEK VE PARAMETRELERE DAYANAN FORM, MEKAN YA DA STRÜKTÜR TASARLAYABİLME BECERİSİ KAZANACAKLAR
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Dersin amacı, form, mekan ve strüktür tasarımında parametrik ilişkilerin anlatılarak, öğrencilerin tasarım süreçlerinde parametrelere dayanan bir mimari kurguyu, bilgisayar yardımıyla oluşturabilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Bu süreçte bilgisayardan yararlanılarak güncel bir yazılımın öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | KAVRAMLARIN TANITILMASI: PARAMETRE, ALGORİTMA, PARAMETRİK TASARIM | 2. Hafta | PARAMETRİK TASARIM ÖRNEKLERİ VE BU ÖRNEKLERDEKİ PARAMETRİK İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ | 3. Hafta | PARAMETRİK TASARIMDA MATEMATİKSEL İŞLEMLER | 4. Hafta | ÖRNEK UYGULAMA-1 ÜZERİNDEN : PARAMETRİK TASARIMDA KULLANILAN VERİ TÜRLERİ VE VERİLER ÜZERİNDE İŞLEMLER (VERİ LİSTELERİ) | 5. Hafta | ÖRNEK UYGULAMA-2 ÜZERİNDEN : PARAMETRELERLE NOKTA OLUŞTURMA-POSTER SUNUMU | 6. Hafta | ÖRNEK UYGULAMA-2 ÜZERİNDEN : PARAMETRELERLE NOKTA OLUŞTURMA | 7. Hafta | ÖRNEK UYGULAMA-3 ÜZERİNDEN : PARAMETRELERLE EĞRİ OLUŞTURMA | 8. Hafta | ÖRNEK UYGULAMA-3 ÜZERİNDEN : PARAMETRELERLE EĞRİ OLUŞTURMA-POSTER SUNUMU | 9. Hafta | ÖRNEK UYGULAMA-4 ÜZERİNDEN : PARAMETRELERLE YÜZEY OLUŞTURMA | 10. Hafta | ÖRNEK UYGULAMA-4 ÜZERİNDEN : PARAMETRELERLE YÜZEY OLUŞTURMA-POSTER SUNUMU | 11. Hafta | FİNAL PROJESİ TASARIMI ? SINIF İÇİ ÇALIŞMA | 12. Hafta | FİNAL PROJESİ TASARIMI ? SINIF İÇİ ÇALIŞMA | 13. Hafta | FİNAL PROJESİ TASARIMI ? SINIF İÇİ ÇALIŞMA | 14. Hafta | FİNAL PROJESİ TASARIMI ? SINIF İÇİ ÇALIŞMA | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | AD READER: Computational Design Thinking. Eds. Achim Menges, Sean Ahlquist, 2011. *Algorithmic Architecture. Kostas Terzidis, 2006. *Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing, Branko Kolarevic, 2003. *From Control to Design: Parametric /Algorithmic Architecture. Eds. M. Meredith, Aranda-lasch, M. Sasaki, 2008.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 2 | 50 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 12 | 168 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 4 | 6 | 24 | Makale İnceleme | 8 | 4 | 32 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 4 | 7 | 28 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |