Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MİMARLIKTA SAYISAL TASARIM İMB670 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kendi belirli tasarım amaçlarına ulaşabilmek için sistematik analiz, test etme ve gerekli dijital yazılım platformlarını öğrenmede kendine güveni olabilecektir.
2) Tasarım teorisi ve toplumsal örneklemi dijital tasarım yöntemleri ile olan ilişkisini inceleyebilecektir.
3) Matematiksel ve doğaya ait teoriler ve dijital tasarım araçları arasındaki ilişkiye dair bilgi sahibi olacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIDers Tanımı: Bu ders öğrencileri mimari dijital düşünme konusunda eğitir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dijital Tasarım nedir
2. Hafta Üstörtü Tasarımı
3. Hafta Sayısal Tasarım nedir? Sayısal metematik ve mantık Grasshopper I
4. Hafta Mimaride klasik matematik Altın Oran,GRASSHOPPER-II
5. Hafta Cevresel etkenler nedir? Grasshopper ve eklentileri ile cevresel analiz ve tasarıma etkisi
6. Hafta Grashopper III
7. Hafta Etkileşimli Tasarım nedir? Temel elektronik ve devreler Arduino deney kitine giriş
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Projeye giriş ve ekipleşme
10. Hafta Proje ön tasarım sunumu
11. Hafta Proje?nin detay tasarımı
12. Hafta Proje?nin etkileşim tasarımı ve son revizyon
13. Hafta Proje prototipi ve maket üretimi
14. Hafta Proje sunumu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR ? Reas, Casey. McWilliams, Chandler. LUST. Form+Code in design, art and architecture. Princeton Architectural Press, 2010. ISBN 978-1-56898-937-2
? Burry, Mark. Scripting Cultures. AD, June 2011. ISBN 978-0-470-74641-7
? Beesley, Philip. Kinetic Architecture & Geotextile Installations. Riverside Architectural Press, 2007. ISBN 978-0-9809856-9-6
? Choma, Joseph. Morphing: A Guide to Mathematical Transformations for Architects and Designers. Laurence King Publishing Ltd, London, 2015. ISBN 978-1-78067-413-1
? Menges, Achim. Polymorphism. AD ,March 2006. ISBN 978-0-470-01529-2
? Peters, Bradly. Kestelier, Xavier. Computations Works: The Building of Algorithmic Thought. AD, March/April 2013. ISBN 978-1-119-95286-2
? Payne, Andrew. Interactive Prototyping. http://www.fireflyexperiments.com/resources/
? Macy, Christine. Bonnemaison, Sarah. Responsive Textile Environments. Canadian Design Research Network Tuns Press, 2007. ISBN 978-0-929112-55-8
? Beesley, Philip. Khan, Omar. Responsive Architecture/Performing Instruments. The Architectural League of NY, 2009. ISBN 978-0-9800994-3-0
? Menges, Achim. Shiel, Bob. Glynn, Ruairi. Skavara, Marilena. Fabricate. UCL Press, 2017. ISBN 978-1-78735-000-7
? Gramazio, Fabio. Kohler, Mathias. Langenberg,Silke. Fabricate. UCL Press, 2014. ISBN 978-1-78735-214-8
? Shiel, Bob. Glynn, Ruairi. Skavara, Marilena. Fabricate. UCL Press, 2011. ISBN 978-1-78735-213-1
? Peters, Terri. Peters, Brady. Inside Smartgeometry. John Wiley& Sons Ltd, 2013. ISBN 978-1-118-52246-2

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje220
Toplam(%)30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)30
Finalin Başarıya Oranı(%)70
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1412168
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler4832
Makale İnceleme8432
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma7321
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4     
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7     
P8     
P9     
P10