Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kendi belirli tasarım amaçlarına ulaşabilmek için sistematik analiz, test etme ve gerekli dijital yazılım platformlarını öğrenmede kendine güveni olabilecektir. 2) Tasarım teorisi ve toplumsal örneklemi dijital tasarım yöntemleri ile olan ilişkisini inceleyebilecektir. 3) Matematiksel ve doğaya ait teoriler ve dijital tasarım araçları arasındaki ilişkiye dair bilgi sahibi olacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Ders Tanımı: Bu ders öğrencileri mimari dijital düşünme konusunda eğitir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dijital Tasarım nedir
2. Hafta
Üstörtü Tasarımı
3. Hafta
Sayısal Tasarım nedir? Sayısal metematik ve mantık Grasshopper I
4. Hafta
Mimaride klasik matematik Altın Oran,GRASSHOPPER-II
5. Hafta
Cevresel etkenler nedir? Grasshopper ve eklentileri ile cevresel analiz ve tasarıma etkisi
6. Hafta
Grashopper III
7. Hafta
Etkileşimli Tasarım nedir? Temel elektronik ve devreler Arduino deney kitine giriş
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Projeye giriş ve ekipleşme
10. Hafta
Proje ön tasarım sunumu
11. Hafta
Proje?nin detay tasarımı
12. Hafta
Proje?nin etkileşim tasarımı ve son revizyon
13. Hafta
Proje prototipi ve maket üretimi
14. Hafta
Proje sunumu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
? Reas, Casey. McWilliams, Chandler. LUST. Form+Code in design, art and architecture. Princeton Architectural Press, 2010. ISBN 978-1-56898-937-2 ? Burry, Mark. Scripting Cultures. AD, June 2011. ISBN 978-0-470-74641-7 ? Beesley, Philip. Kinetic Architecture & Geotextile Installations. Riverside Architectural Press, 2007. ISBN 978-0-9809856-9-6 ? Choma, Joseph. Morphing: A Guide to Mathematical Transformations for Architects and Designers. Laurence King Publishing Ltd, London, 2015. ISBN 978-1-78067-413-1 ? Menges, Achim. Polymorphism. AD ,March 2006. ISBN 978-0-470-01529-2 ? Peters, Bradly. Kestelier, Xavier. Computations Works: The Building of Algorithmic Thought. AD, March/April 2013. ISBN 978-1-119-95286-2 ? Payne, Andrew. Interactive Prototyping. http://www.fireflyexperiments.com/resources/ ? Macy, Christine. Bonnemaison, Sarah. Responsive Textile Environments. Canadian Design Research Network Tuns Press, 2007. ISBN 978-0-929112-55-8 ? Beesley, Philip. Khan, Omar. Responsive Architecture/Performing Instruments. The Architectural League of NY, 2009. ISBN 978-0-9800994-3-0 ? Menges, Achim. Shiel, Bob. Glynn, Ruairi. Skavara, Marilena. Fabricate. UCL Press, 2017. ISBN 978-1-78735-000-7 ? Gramazio, Fabio. Kohler, Mathias. Langenberg,Silke. Fabricate. UCL Press, 2014. ISBN 978-1-78735-214-8 ? Shiel, Bob. Glynn, Ruairi. Skavara, Marilena. Fabricate. UCL Press, 2011. ISBN 978-1-78735-213-1 ? Peters, Terri. Peters, Brady. Inside Smartgeometry. John Wiley& Sons Ltd, 2013. ISBN 978-1-118-52246-2
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
2
20
Toplam(%)
30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
30
Finalin Başarıya Oranı(%)
70
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
12
168
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
4
8
32
Makale İnceleme
8
4
32
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
7
3
21
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ