Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MİMARLIKTA BELLEK ARAŞTIRMALARI İMB667 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kentsel bağlam ve yapı, iç mekan ilişkisinin sürekliliğinde lineer olmayan bir tarihsel okuma gerçekleştirme,
2) Analiz yetisini, yöntemlerini çoğaltma,
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu ders, bellek ve yerleşik yaşam arasındaki sürekli dalgalanan ilişkiyi incelemektedir. Ders, Between Memory and History: Les Lieux de Memoire okuması üzerinden temellenen araştırma konularını içerir. Dersin hedefinde akademik ve toplumsal bilginin üretimi yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bellek mekanı/ Mekanın Belleği
2. Hafta Anıtsal Bellek / Belleğin Anıtsallığı
3. Hafta Öğrenci Araştırması
4. Hafta Kent Belleği, Kentsel/Mekansal Bellek
5. Hafta İç Mekanda Bellek Araştırmaları; Tematik Sunum
6. Hafta Belleğin İnşası
7. Hafta Bellek Mekanizması
8. Hafta Belleğin Yeniden Üretimi
9. Hafta Araştırma Konularının Saptanması
10. Hafta Örnek Çalışma, Makale Hazırlık; Konu ve Çalışma Evrenine İlişkin Tartışma
11. Hafta Çalışmanın Yöntem Strüktürünün Oluşturulması
12. Hafta Çalışmanın Yöntem Strüktürünün Oluşturulması
13. Hafta Ön Okuma Gerçekleştirilmesi
14. Hafta Makale Taslak Sunumu, Konuk Öğretim Elemanları ile birlikte Tartışılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGosseye, Janina, Naomi Stead, and Deborah Van der Plaat. 2019. Speaking of buildings: oral history in architectural research.,
Rice, C. (2007). The emergence of the interior: Architecture, modernity, domesticity. London: Routledge. Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Dunaway, D. K. (1998). Oral history: An interdisciplinary anthology. Walnut Creek: Altamira Press. In Perks, R., & In Thomson, A. (2016). The oral history reader. Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Çev. Barış, B., Halbwach, M. (2017), Le Memoire Collective, Heretik Yayıncılık, İst In Gosseye, J., In Stead, N., & In Van, . P. D. (2019). Speaking of Buildings: Oral History in Architectural Research. New York: Princeton Architectural Press. Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, Calif: Sage
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev1420
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav155
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık7749
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7749
Laboratuvar
Final Sınavı155
Ödevler
Toplam İş Yükü290
Toplam İş Yükü / 309,66
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3  X   X
P4   
P5  X   X
P6  X   X
P7   
P8   
P9   
P10