Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kentsel bağlam ve yapı, iç mekan ilişkisinin sürekliliğinde lineer olmayan bir tarihsel okuma gerçekleştirme, 2) Analiz yetisini, yöntemlerini çoğaltma,
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu ders, bellek ve yerleşik yaşam arasındaki sürekli dalgalanan ilişkiyi incelemektedir. Ders, Between Memory and History: Les Lieux de Memoire okuması üzerinden temellenen araştırma konularını içerir. Dersin hedefinde akademik ve toplumsal bilginin üretimi yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bellek mekanı/ Mekanın Belleği
2. Hafta
Anıtsal Bellek / Belleğin Anıtsallığı
3. Hafta
Öğrenci Araştırması
4. Hafta
Kent Belleği, Kentsel/Mekansal Bellek
5. Hafta
İç Mekanda Bellek Araştırmaları; Tematik Sunum
6. Hafta
Belleğin İnşası
7. Hafta
Bellek Mekanizması
8. Hafta
Belleğin Yeniden Üretimi
9. Hafta
Araştırma Konularının Saptanması
10. Hafta
Örnek Çalışma, Makale Hazırlık; Konu ve Çalışma Evrenine İlişkin Tartışma
11. Hafta
Çalışmanın Yöntem Strüktürünün Oluşturulması
12. Hafta
Çalışmanın Yöntem Strüktürünün Oluşturulması
13. Hafta
Ön Okuma Gerçekleştirilmesi
14. Hafta
Makale Taslak Sunumu, Konuk Öğretim Elemanları ile birlikte Tartışılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gosseye, Janina, Naomi Stead, and Deborah Van der Plaat. 2019. Speaking of buildings: oral history in architectural research., Rice, C. (2007). The emergence of the interior: Architecture, modernity, domesticity. London: Routledge. Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Dunaway, D. K. (1998). Oral history: An interdisciplinary anthology. Walnut Creek: Altamira Press. In Perks, R., & In Thomson, A. (2016). The oral history reader. Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Çev. Barış, B., Halbwach, M. (2017), Le Memoire Collective, Heretik Yayıncılık, İst In Gosseye, J., In Stead, N., & In Van, . P. D. (2019). Speaking of Buildings: Oral History in Architectural Research. New York: Princeton Architectural Press. Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, Calif: Sage
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
14
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
5
5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
7
7
49
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
7
49
Laboratuvar
Final Sınavı
1
5
5
Ödevler
Toplam İş Yükü
290
Toplam İş Yükü / 30
9,66
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ