Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MİMARLIKTA SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMALARI İMB666 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İç mekanda öznelere bağlı sosyo-mekansal içeriğin farkında olmak
2) Modern iç mekanı ve bağlamı değerlendirebilmek
3) Türkiye?de modern iç mekan tarihine ve literatüre katkı koymak
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu ders sözlü tarih teorisi ve metodolojisine odaklanacaktır. Öğrencileri, yöntemin sunduğu alternatif araştırma stratejilerini keşfetmeye, belgeler tarafından sunulan materyalleri tanıtmaya ve/veya bunların üretimine odaklanan teorik yaklaşım üzerine tartışmalara devam etmeye davet edecektir. Böylece kadın çalışmaları, çocukluk, travma ve olay temelli bellek alanları bu alt çalışma gündemleri ile araştırılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İç mekan ve sözlü tanıklıklar
2. Hafta İç mekan tarihini ve söylemlerini, belge değerlendirmesi üzerinden değerlendirmek
3. Hafta Efemera ve Belge Değerlendirmesi Arşivleme
4. Hafta Çalışma Evreni ile Demografik Durum Değerlendirmesi
5. Hafta Örnek Makale Tartışması: Ways to Listen Anew:What Next for Oral Historyand Architecture?
6. Hafta Örnek Makale Tartışması: When Subjects Cry
7. Hafta Örnek Makale Tartışması: Making Room for Di?erence:Altering ArchitecturalResearch through Interviews and Fieldwork
8. Hafta Örnek Çalışma, Makale Hazırlık; Konu ve Çalışma Evrenine İlişkin Tartışma
9. Hafta Çalışmanın Yöntem Strüktürünün Oluşturulması
10. Hafta Çalışmanın Yöntem Strüktürünün Oluşturulması
11. Hafta Ön Okuma Gerçekleştirilmesi
12. Hafta Tartışma
13. Hafta Tartışma
14. Hafta Makale Taslak Sunumu, Konuk Öğretim Elemanları ile birlikte Tartışılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGosseye, Janina, Naomi Stead, and Deborah Van der Plaat. 2019. Speaking of buildings: oral history in architectural research.,
Rice, C. (2007). The emergence of the interior: Architecture, modernity, domesticity. London: Routledge. Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Dunaway, D. K. (1998). Oral history: An interdisciplinary anthology. Walnut Creek: Altamira Press. In Perks, R., & In Thomson, A. (2016). The oral history reader. Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Çev. Barış, B., Halbwach, M. (2017), Le Memoire Collective, Heretik Yayıncılık, İst In Gosseye, J., In Stead, N., & In Van, . P. D. (2019). Speaking of Buildings: Oral History in Architectural Research. New York: Princeton Architectural Press. Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, Calif: Sage
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEleştirel Okuma, sunum-anlatımAnlatım,Diğer,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev1420
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav155
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık7749
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7749
Laboratuvar
Final Sınavı155
Ödevler
Toplam İş Yükü290
Toplam İş Yükü / 309,66
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4     
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7     
P8     
P9     
P10