Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İç mekanda öznelere bağlı sosyo-mekansal içeriğin farkında olmak 2) Modern iç mekanı ve bağlamı değerlendirebilmek 3) Türkiye?de modern iç mekan tarihine ve literatüre katkı koymak
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu ders sözlü tarih teorisi ve metodolojisine odaklanacaktır. Öğrencileri, yöntemin sunduğu alternatif araştırma stratejilerini keşfetmeye, belgeler tarafından sunulan materyalleri tanıtmaya ve/veya bunların üretimine odaklanan teorik yaklaşım üzerine tartışmalara devam etmeye davet edecektir. Böylece kadın çalışmaları, çocukluk, travma ve olay temelli bellek alanları bu alt çalışma gündemleri ile araştırılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İç mekan ve sözlü tanıklıklar
2. Hafta
İç mekan tarihini ve söylemlerini, belge değerlendirmesi üzerinden değerlendirmek
3. Hafta
Efemera ve Belge Değerlendirmesi Arşivleme
4. Hafta
Çalışma Evreni ile Demografik Durum Değerlendirmesi
5. Hafta
Örnek Makale Tartışması: Ways to Listen Anew:What Next for Oral Historyand Architecture?
6. Hafta
Örnek Makale Tartışması: When Subjects Cry
7. Hafta
Örnek Makale Tartışması: Making Room for Di?erence:Altering ArchitecturalResearch through Interviews and Fieldwork
8. Hafta
Örnek Çalışma, Makale Hazırlık; Konu ve Çalışma Evrenine İlişkin Tartışma
9. Hafta
Çalışmanın Yöntem Strüktürünün Oluşturulması
10. Hafta
Çalışmanın Yöntem Strüktürünün Oluşturulması
11. Hafta
Ön Okuma Gerçekleştirilmesi
12. Hafta
Tartışma
13. Hafta
Tartışma
14. Hafta
Makale Taslak Sunumu, Konuk Öğretim Elemanları ile birlikte Tartışılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gosseye, Janina, Naomi Stead, and Deborah Van der Plaat. 2019. Speaking of buildings: oral history in architectural research., Rice, C. (2007). The emergence of the interior: Architecture, modernity, domesticity. London: Routledge. Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Dunaway, D. K. (1998). Oral history: An interdisciplinary anthology. Walnut Creek: Altamira Press. In Perks, R., & In Thomson, A. (2016). The oral history reader. Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Çev. Barış, B., Halbwach, M. (2017), Le Memoire Collective, Heretik Yayıncılık, İst In Gosseye, J., In Stead, N., & In Van, . P. D. (2019). Speaking of Buildings: Oral History in Architectural Research. New York: Princeton Architectural Press. Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, Calif: Sage
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eleştirel Okuma, sunum-anlatımAnlatım,Diğer,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
14
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
5
5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
7
7
49
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
7
49
Laboratuvar
Final Sınavı
1
5
5
Ödevler
Toplam İş Yükü
290
Toplam İş Yükü / 30
9,66
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ