Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Modernizm ve Modernite kavramları konusunda farkındalık 2) Modernleşme sürecinin Türkiye bağlamındaki yansımalarını anlama 3) Türkiye'de modern mimarlık ve modern iç mekan konusunda bilgi edinme 4) Türkiye'de modern mobilyanın gelişimi konusunda bilgi edinme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu ders iç mimarlık tarihi alanında bir çalışma yapabilmek için gerekli olan kuramsal ve metodolojik bilgiyi sunmayı ve geliştirmeyi amaçlar. Dersin içeriği öğrencilerin iç mimarlık tarihi alanında okuma, yazma ve belgeleme yapabilme becerisini geliştirme amacıyla kurgulanmıştır. Bu kapsamda, öğrenciler her hafta yapacakları okumalara ek olarak Türkiye'deki tarihsel bir iç mekanı araştıran bir dönem projesinden de sorumludurlar. Dönem sonunda öğrenciler bu tarihsel iç mekana ilişkin bir metin yazacaklar aynı zamanda çeşitli görsel veriler ve görselleştirmelerle bu mekanı sunacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş- Tanışma, ders içeriklerinin ve dersle ilgili beklentilerin aktarılması
2. Hafta
Modern, Modernite, Modernizm kavramları
3. Hafta
Batı-dışı Modernlikler
4. Hafta
Türkiye?de Modernizm ve Modern Mimarlık,
5. Hafta
İlk Modernler: Geç Osmanlı Dönemi ve I. Ulusal Mimarlık Akımı
6. Hafta
Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı ve `Kübik Mimari?
7. Hafta
Film Gösterimi: Türkiyenin Kalbi Ankara, 1934, Yön: Sergey Yutkeviç
8. Hafta
Arasınav: Seçilen İç mekanın ön sunumu
9. Hafta
Moderni Millileştirmek: II. Ulusal Mimarlık Dönemi
10. Hafta
11. Hafta
Türkiye?de Modern İç Mekan ve Mobilyanın Oluşumu
12. Hafta
Türkiye?de Modern İç Mekan ve Mobilyanın Oluşumu
13. Hafta
Türkiye?de Modern İç Mekan ve Mobilyanın Oluşumu
14. Hafta
Türkiye?de Modern İç Mekan ve Mobilyanın Oluşumu
15. Hafta
Türkiye?de Modern İç Mekan ve Mobilyanın Oluşumu
16. Hafta
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-Berman, M. (2004). Katı Olan Herşey Buharlaşıyor: Modernite Deneyimi. İstanbul İletişim Yayıncılık. -Bozdoğan, Sibel. (2002). Modernizm ve Ulusun İnşası: Erken Cumhuriyet Türkiye?sinde Mimari Kültür. İstanbul: Metis. -Bozdoğan, S. ve Kasaba, R. (1998). Türkiye?de Modernleşme ve Ulusal Kimlik. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları -Cengizkan, Ali. (2002). Modernin Saati. Ankara: Boyut Yayın Grubu -Göle, N. ?Batı-dışı Modernlik: Kavram Üzerine? -Holod, R, Evin, A ve Özkan, S. (2007). Modern Türk Mimarlığı. Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları -Küçükerman, Ö. 1998. ?Mobilya Kavramında Yaşanan Değişimler ve Sanayi-i Nefise Mektebi?, Tombak, 22, 3-13. -Küçükermen, Ö. 1998. ?Osmanlı İmparatorluğu?ndan Türkiye?ye Mobilya Tasarımının Değişimi?, Tombak, 23, 3-10. -Şumnu, Umut. (2013). Erken Cumhuriyet Döneminde Mobilya. Ankara: İçmimarlar Odası Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eleştirel Okuma, sunum-anlatım, metinsel ödevler, alan gezileri
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
14
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
5
5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
7
7
49
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
7
49
Laboratuvar
Final Sınavı
1
5
5
Ödevler
Toplam İş Yükü
290
Toplam İş Yükü / 30
9,66
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ