Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EVRENSEL TASARIM VE ÇAĞDAŞ İÇ MEKAN TASARIM YAKLAŞIMLARI İMB662 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Betül Bilge Özdamar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İç mekanda evrensel tasarım ölçütlerini öğrenir ve tasarım/ proje aşamasında değerlendirmeye alacağı sistem çözümlerine hakim olur
2) Mekan içi ulaşılabilirlik değerlerine yönelik kişisel düşünce becerilerini geliştirir
3) Çağdaş iç mekan yaklaşımlarını irdeler
4) Çağdaş İç mekanlarda evrensel tasarım yaklaşımlarına yönelik tasarımda iç mimarın sorumluluğu anlaşılır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu ders, evrensel tasarım ölçütlerinin ürün ve iç mekanlar üzerinden tüm kullanıcılar tarafından mümkün olan en geniş ölçüde kullanılabilmesine yönelik tartışmaların yapılmasını amaçlamaktadır. Evrensel tasarım değerleri, çağdaş iç mekanlar ve ürün tasarımları üzerinden araştırılacak ve değerlendirilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Evrensel Tasarım İlkeleri, Engellilere Yönelik Yasal Düzenlemeler
3. Hafta Çağdaş iç mekanlar ve farklı kullanıcı değerleri
4. Hafta Çağdaş iç mekanlar ve evrensel tasarım yaklaşımları
5. Hafta Çağdaş iç mekanlar ve evrensel tasarım yaklaşımları
6. Hafta Çağdaş iç mekanlar ve Ulaşılabilirlik
7. Hafta Ara Sınav / Makale ön araştırması teslimi
8. Hafta Araştırma makalesi-sınıf içi değerlendirme
9. Hafta Araştırma makalesi-sınıf içi değerlendirme
10. Hafta Makale Sunumu 1 ve Sınıf İçi Değerlendirme
11. Hafta Makale Sunumu 2 ve Sınıf İçi Değerlendirme
12. Hafta Makale Sunumu 3 ve Sınıf İçi Değerlendirme
13. Hafta Makale Sunumu 4 ve Sınıf İçi Değerlendirme
14. Hafta Makale Sunumu 5 ve Sınıf İçi Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDobkin, I., Peterson, M.J., 1999, Gracious Spaces: Universal Interiors by Design, New York, McGraw Hill.
Hardie, G.J., Lace, J.P., 1991, Accessible Environments: Toward Universal Design, Van Nostrand Reinhold,.
Manley, S and Parnaby, R, 2001, Putting people first: comparing vision and reality in the architecture and planning course at UWE.
McColl, M.A., Bickenbach, J.E., 1998, Introduction to Disability, WB Saunders Company Ltd. Great Britain.
Peterson, M.J. 1995, Universal Kitchen Planning: Design That Adapts to People, The National Kitchen and Bath Association, Hackettstown, NJ.
Peterson, M.J. 1996, Universal Bathroom Planning: Design That Adapts to People, Hackettstown, NJ The National Kitchen and Bath Association,.
Preiser, W.F., 2001, Universal Design Handbook, McGraw Hill, New York.
The Center of Universal Design, www.design.ncsu.edu
Winters, S., Accessible Housing by Design: Universal Design Principles in Practices, New York, McGraw Hill
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Rapor Hazırlama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev110
Makale Sunuşu120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık144
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler8432
Konu Araştırma 7428
Makale Sunuşu7321
Makale İnceleme14342
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14456
Toplam İş Yükü303
Toplam İş Yükü / 3010,1
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2        X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X  
P5  X      
P6  X      
P7       
P8       
P9       
P10