DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Betül Bilge Özdamar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İç mekan tahliye sistematiğini öğrenir ve tasarım/ proje aşamasında değerlendirmeye alacağı sistem çözümlerine hakim olur 2) Mekan içi aktif ve pasif güvenliğe yönelik kişisel düşünce becerilerini geliştirir 3) İnsan ve çevre ilişkisi içinde pasif güvenliğe yönelik T.C. yasa ve yönetmeliklere hakim olunur 4) İç mekanda güvenlik önlemlerine yönelik tasarımda iç mimarın sorumluluğu anlaşılır 5) İç mekanda güvenlik esaslı zarar azaltmaya yönelik iç mekan tasarım ölçütlerini kavrar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Acil durum tahliyesi gerektiren olaylarda, iç mekan tasarımında tahliyeye yönelik tasarım değerlerinin tartışılması ve kullanıcı-yapı- tahliye sistemi ilişkisinin kurgulanması ve araştırılmasını amaçlamaktadır. Ders içeriğinde yapı iç mekan tahliyesi analiz ve değerlendirmesini kapsayan bir dönem projesi beklenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması | 2. Hafta | Yaşamsal tehditlerin açıklanması, Tehlike-risk-acil durum-afet | 3. Hafta | İç mekan güvenliğini etkileyen faktörler, Mekan-güvenlik ilişkisinin kurgulanması, Risk-Acil durum-afet yönetimi ve evreleri, Yönetim sistemleri evreleri içerisinde iç mimarların rolü | 4. Hafta | Mimari açıdan güvenli mimari tasarım | 5. Hafta | Tahliye Sistemleri | 6. Hafta | Tahliye Sistemleri | 7. Hafta | Ara Sınav / Makale ön araştırması teslimi | 8. Hafta | Araştırma makalesi-sınıf içi değerlendirme | 9. Hafta | Araştırma makalesi-sınıf içi değerlendirme | 10. Hafta | Makale Sunumu 1 ve Sınıf İçi Değerlendirme | 11. Hafta | Makale Sunumu 2 ve Sınıf İçi Değerlendirme | 12. Hafta | Makale Sunumu 3 ve Sınıf İçi Değerlendirme | 13. Hafta | Makale Sunumu 4 ve Sınıf İçi Değerlendirme | 14. Hafta | Makale Sunumu 5 ve Sınıf İçi Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bayındırlık ve İskan Bakanlığı. (Nisan 2009). Afetlere Hazırlık ve Kentsel Risk Yönetimi Komisyonu Raporu:Kentleşme Şurası 2009. Erişim: 24 Temmuz 2010, www.bayindirlik. gov.tr/turkce/kentleşme/kitap4.pdf BYKHY. (2002). Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik. Türkiye Yangından Korunma ve Eğitim Vakfı, İstanbul. Bilge, Betül (2013). İç Mekan Tasarımında afet ve Acil durum Risk Planlaması. Ankara, TMMOB İç Mimarlar Odası Yayınları.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 8 | 4 | 32 | Konu Araştırma | 7 | 4 | 28 | Makale Sunuşu | 7 | 3 | 21 | Makale İnceleme | 14 | 3 | 42 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 14 | 4 | 56 | Toplam İş Yükü | | | 303 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |