DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Gözen Güner Aktaş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültür kavramı, kültürel kavramı ile şekillenen toplumsal yaşam ve sembolleri kavrama ve iç mekan biçimlenişi ile ilişkileri kurabilme 2) Kültür kavramı, kültürel süreçler ve iç mekan biçimlenişine etkiler üzerine kuramsal okumlar yapabilme. 3) İçmekan biçimlenişi ve kültür ilişkisi kavramları çerçevesinde araştırma soruları oluşturabilme, araştırma desenleri oluşturabilme. 4) İçmekan biçimlenişi ve kültür ilişkisi çerçevesinde akademik yazın ve araştırma yazını yapabilme.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Dersin temel hedefi, kültür kavramı, kültürel kavramı ile şekillenen toplumsal yaşam ve sembollerini iç mekan ile ilişkilerini kavrayabilmeleridir. Bu kapsamda öğrencilerden kültür sosyoloji, mekan ve kültür ilişkilerine yönelik araştırmalar ve okumalar yapmaları beklenmektedir. Araştırma ve okumalarla sosyolojik ve mekansal altyapısı oluşturulan ders kapsamında; öğrencilerden mekan ve kültür ilişkisi bağlamında değerlendirebilecekleri bir araştırma problemi oluşturmaları, araştırma deseni tasarlamaları ve akademik yazın üretmeleri dersin temel beklentisidir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders işleniş yönteminin ve ders İçeriğinin paylaşılması | 2. Hafta | Kültür Sosyolojisi okumaları | 3. Hafta | Kültür Sosyolojisi okumaları | 4. Hafta | Kültür Sosyolojisi okumaları | 5. Hafta | Kültür Sosyolojisi, kültürel kodlar ve semboller okumaları | 6. Hafta | Kültür Sosyolojisi, kültürel kodlar ve semboller okumaları | 7. Hafta | Kültür ve İçmekan ilişkileri okumalar | 8. Hafta | Kültyür ve İçmekan ilişkileri okumalar | 9. Hafta | Araştırma sorusunun oluşturulması | 10. Hafta | Araştırma Desenin tasarlanması | 11. Hafta | Araştırma Desenin tasarlanması | 12. Hafta | Kültür ve içekan İlişkisini sorgulayan makale süreci | 13. Hafta | Kültür ve içekan İlişkisini sorgulayan makale süreci | 14. Hafta | Kültür ve içekan İlişkisini sorgulayan makale süreci | 15. Hafta | | 16. Hafta | | 17. Hafta | | 18. Hafta | | 19. Hafta | | 20. Hafta | | 21. Hafta | | 22. Hafta | | 23. Hafta | | 24. Hafta | | 25. Hafta | | 26. Hafta | | 27. Hafta | | 28. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Araştırma yöntemlerinin temellerinin kazandırılması. Okuma, tartışma, sunumlar.,Soru-Cevap,Tartışma,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 80 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 22 | 22 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 5 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |