Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kullanıcı odaklı ve tasarım ve katılımcı tasarım hakkında bilgi sahibi olmak. 2) Kullanıcı odaklı tasarım ve katılımcı tasarım kavramları ile ilgili eleştirel okumalar yapmak. 3) Kullanıcı odaklı tasarım ve katılımcı tasarım kavramları ile ilgili araştırm soruları geliştirerek araştırma deseni oluşturmak 4) Eleştirel okuma, düşünme ve akademik yazım becerileri kazanmak
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında öğrencilerin, katılımcı tasarım kavramını sosyolojik olarak incelemeleri, tasarım disiplinlerinin katılımcı tasarım kavramına yaklaşımlarını araştırmaları beklenmektedir. İçmimarlık disiplininin katılımcı tasarım ile ilişkisini sorgulamaları ve bu kavramın içmekan tasarımındaki yansımalarını düşünmeleri beklenmektedir. Öğrencilerin katılımcı tasarım ve biçimlenişine etkilerinin araştırıldığı bir araştırma sorusu oluşturmaları beklenir. Öğrencilerden, altyapı okumalarının ışığında belirlenen araştırma sorusunu sorgulayan bir makale çalışması üretmeleri beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders işleniş yönteminin ve ders İçeriğinin paylaşılması
2. Hafta
3. Hafta
Luck, R. (2003). Dialogue in participatory design. Design studies, 24(6), 523-535.
4. Hafta
Bjögvinsson, E., Ehn, P., & Hillgren, P. A. (2012). Design things and design thinking: Contemporary participatory design challenges. Design issues, 28(3), 101-116.
5. Hafta
6. Hafta
7. Hafta
8. Hafta
Binder, T., & Brandt, E. (2008). The Design: Lab as platform in participatory design research. Co-design, 4(2), 115-129.
9. Hafta
Baek, J. S., & Lee, K. P. (2008). A participatory design approach to information architecture design for children. Co-Design, 4(3), 173-191.
10. Hafta
Luck, R. (2018). Participatory design in architectural practice: Changing practices in future making in uncertain times. Design Studies, 59, 139-157.
11. Hafta
Luck, R. (2007). Learning to talk to users in participatory design situations. Design studies, 28(3), 217-242.
12. Hafta
Makale analizleri, cevap yazısı ve makale çerçevesinin tanımlanması.
13. Hafta
İçmekanda katılımcı tasarım makale çerçevesinin oluşturulması.
14. Hafta
Makale strüktürünün oluşturulması.
15. Hafta
Makale strüktürünün oluşturulması.
16. Hafta
Makale değerlendirmeleri
17. Hafta
Makale değerlendirmeleri
18. Hafta
Makale değerlendirmeleri
19. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Farklı makalelerde araştırma yöntemlerinin abaliz edilmesi, araştırma desenlerinin çıkarılması, eleştirel okuma, tartışma, sunumlar.,Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
50
Toplam(%)
30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
30
Finalin Başarıya Oranı(%)
70
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
10
10
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
14
196
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
2
10
20
Toplam İş Yükü
291
Toplam İş Yükü / 30
9,7
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ