Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MİMARLIKTA KATILIMCI TASARIM İMB657 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Gözen Güner Aktaş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kullanıcı odaklı ve tasarım ve katılımcı tasarım hakkında bilgi sahibi olmak.
2) Kullanıcı odaklı tasarım ve katılımcı tasarım kavramları ile ilgili eleştirel okumalar yapmak.
3) Kullanıcı odaklı tasarım ve katılımcı tasarım kavramları ile ilgili araştırm soruları geliştirerek araştırma deseni oluşturmak
4) Eleştirel okuma, düşünme ve akademik yazım becerileri kazanmak
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu ders kapsamında öğrencilerin, katılımcı tasarım kavramını sosyolojik olarak incelemeleri, tasarım disiplinlerinin katılımcı tasarım kavramına yaklaşımlarını araştırmaları beklenmektedir. İçmimarlık disiplininin katılımcı tasarım ile ilişkisini sorgulamaları ve bu kavramın içmekan tasarımındaki yansımalarını düşünmeleri beklenmektedir. Öğrencilerin katılımcı tasarım ve biçimlenişine etkilerinin araştırıldığı bir araştırma sorusu oluşturmaları beklenir. Öğrencilerden, altyapı okumalarının ışığında belirlenen araştırma sorusunu sorgulayan bir makale çalışması üretmeleri beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders işleniş yönteminin ve ders İçeriğinin paylaşılması
2. Hafta
3. Hafta Luck, R. (2003). Dialogue in participatory design. Design studies, 24(6), 523-535.
4. Hafta Bjögvinsson, E., Ehn, P., & Hillgren, P. A. (2012). Design things and design thinking: Contemporary participatory design challenges. Design issues, 28(3), 101-116.
5. Hafta
6. Hafta
7. Hafta
8. Hafta Binder, T., & Brandt, E. (2008). The Design: Lab as platform in participatory design research. Co-design, 4(2), 115-129.
9. Hafta Baek, J. S., & Lee, K. P. (2008). A participatory design approach to information architecture design for children. Co-Design, 4(3), 173-191.
10. Hafta Luck, R. (2018). Participatory design in architectural practice: Changing practices in future making in uncertain times. Design Studies, 59, 139-157.
11. Hafta Luck, R. (2007). Learning to talk to users in participatory design situations. Design studies, 28(3), 217-242.
12. Hafta Makale analizleri, cevap yazısı ve makale çerçevesinin tanımlanması.
13. Hafta İçmekanda katılımcı tasarım makale çerçevesinin oluşturulması.
14. Hafta Makale strüktürünün oluşturulması.
15. Hafta Makale strüktürünün oluşturulması.
16. Hafta Makale değerlendirmeleri
17. Hafta Makale değerlendirmeleri
18. Hafta Makale değerlendirmeleri
19. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİFarklı makalelerde araştırma yöntemlerinin abaliz edilmesi, araştırma desenlerinin çıkarılması, eleştirel okuma, tartışma, sunumlar.,Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev250
Toplam(%)30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)30
Finalin Başarıya Oranı(%)70
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11010
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler21020
Toplam İş Yükü291
Toplam İş Yükü / 309,7
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9       
P10