Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MİMARLIKTA KURAM VE YAKLAŞIM İMB603 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 15

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Gözen Güner Aktaş
Profesör Doktor Can Mehmet Hersek
Doçent Doktor Umut Şumnu
Doçent Doktor Betül Bilge Özdamar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İç Mimarlık alanında ait tasarım süreci, mekan ve kullanıcı ilişkisi üzerine araştırma teknikleri geliştirebilmek
2) Mekan ve kullanıcı ilişkisine ilişkin eleştirel düşünme becerileri kazandırmak
3) Tarihsel ve toplumsal süreçlerin iç şekillendirme üzerindeki etkilerini analiz edebilmek
4) Ders kapsamında kazanılan yorumlama becerilerini çağdaş tasarımlarda kullanma becerisini kazandırmak
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu ders iç mimarlık alanında akademik bir çalışma yapabilmek içir gerekli olan kuramsal bilgiyi sunması ve geliştirilmesini amaçlar. Dersin içeriği öğrencilerin iç mimarlık alanında kuramsal okuma, yazma ve araştırma yapabilme becerisini geliştirmeyi hedefler. İç Mimarlık alanında tasarım süreci, mekan, kullanıcı ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme; Bir bağlam içinde eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İç mekan biçimleniş problemlerinin analizi
2. Hafta Mekan oluşum süreçlerinde kuram ve kullanıcı ilişkisinin tartışılması
3. Hafta Araştırma yönteminin geliştirilmesi
4. Hafta Yöntem Tartışmaları
5. Hafta Araştırmaya ait veri toplama yöntemlerinin geliştirilmesi
6. Hafta Öğrencilere Araştırma Konusu İle İlgili Metinlerin Verilmesi
7. Hafta Veri toplama süreçleri
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Birinci Okuma Metninin Sunumu
10. Hafta İkinci Okuma Metninin Sunumu
11. Hafta Üçüncü Okuma Metninin Sunumu
12. Hafta Dördüncü Okuma Metninin Sunumu
13. Hafta Beşinci Okuma Metninin Sunumu
14. Hafta Araştırma Ödevine ait Genel Değerlendirme ve Sonuç
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGroat, Linda N. and David Wang. Architectural research methods. John Wiley & Sons, 2013.
Bechtel, Robert B., Robert W. Marans, and William Ed Michelson. Methods in environmental and behavioral research. Van -Nostrand Reinhold Co, 1987.
Blanche, Martin Terre, et al., eds. Research in practice: Applied methods for the social sciences. Juta and Company Ltd, 2006.
Neuman, W. Lawrence. Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Pearson education, 2013.
Drew, Clifford J., and Michael L. Hardman. ""Designing and conducting behavioral research."" 1985.V35



ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum,Anlatım,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1420280
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler520100
Toplam İş Yükü450
Toplam İş Yükü / 3015
Dersin AKTS Kredisi15
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X  
P2  X   X   X  
P3    X   X  
P4  X   X     X
P5  X   X    
P6  X   X     X
P7       
P8       
P9       
P10