DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 15 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Gözen Güner Aktaş Profesör Doktor Can Mehmet Hersek Doçent Doktor Umut Şumnu Doçent Doktor Betül Bilge Özdamar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İç Mimarlık alanında ait tasarım süreci, mekan ve kullanıcı ilişkisi üzerine araştırma teknikleri geliştirebilmek 2) Mekan ve kullanıcı ilişkisine ilişkin eleştirel düşünme becerileri kazandırmak 3) Tarihsel ve toplumsal süreçlerin iç şekillendirme üzerindeki etkilerini analiz edebilmek 4) Ders kapsamında kazanılan yorumlama becerilerini çağdaş tasarımlarda kullanma becerisini kazandırmak
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu ders iç mimarlık alanında akademik bir çalışma yapabilmek içir gerekli olan kuramsal bilgiyi sunması ve geliştirilmesini amaçlar. Dersin içeriği öğrencilerin iç mimarlık alanında kuramsal okuma, yazma ve araştırma yapabilme becerisini geliştirmeyi hedefler. İç Mimarlık alanında tasarım süreci, mekan, kullanıcı ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme; Bir bağlam içinde eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı amaçlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İç mekan biçimleniş problemlerinin analizi | 2. Hafta | Mekan oluşum süreçlerinde kuram ve kullanıcı ilişkisinin tartışılması | 3. Hafta | Araştırma yönteminin geliştirilmesi | 4. Hafta | Yöntem Tartışmaları | 5. Hafta | Araştırmaya ait veri toplama yöntemlerinin geliştirilmesi | 6. Hafta | Öğrencilere Araştırma Konusu İle İlgili Metinlerin Verilmesi | 7. Hafta | Veri toplama süreçleri | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Birinci Okuma Metninin Sunumu | 10. Hafta | İkinci Okuma Metninin Sunumu | 11. Hafta | Üçüncü Okuma Metninin Sunumu | 12. Hafta | Dördüncü Okuma Metninin Sunumu | 13. Hafta | Beşinci Okuma Metninin Sunumu | 14. Hafta | Araştırma Ödevine ait Genel Değerlendirme ve Sonuç | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Groat, Linda N. and David Wang. Architectural research methods. John Wiley & Sons, 2013. Bechtel, Robert B., Robert W. Marans, and William Ed Michelson. Methods in environmental and behavioral research. Van -Nostrand Reinhold Co, 1987. Blanche, Martin Terre, et al., eds. Research in practice: Applied methods for the social sciences. Juta and Company Ltd, 2006. Neuman, W. Lawrence. Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Pearson education, 2013. Drew, Clifford J., and Michael L. Hardman. ""Designing and conducting behavioral research."" 1985.V35
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum,Anlatım,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 20 | 280 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 5 | 20 | 100 | Toplam İş Yükü | | | 450 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 15 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 15 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |