DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 15 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Gözen Güner Aktaş Profesör Doktor Can Mehmet Hersek Profesör Doktor Adnan Tepecik Doçent Doktor Umut Şumnu Doçent Doktor Betül Bilge Özdamar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İç Mimarlık ve tasarım alanına özel araştırma yöntemleri geliştirmek 2) Kuram ve Yöntem arasındaki kuvvetli bağlantıyı kurmak 3) Argüman geliştirmek ve alana yönelik araştırma tasarlamak 4) Nitel/nicel araştırma yöntemlerini alan çerçevesinde geliştirmek
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Ders, İçmimarlık problemlerinin bilimsel ve kavramsal araştırmalarını yapmayı; İç mimari verilerin toplanması, analizi ve değerlendirilmesi ile ilgili süreçlere yönelik araştırma çalışmalarını hedefler. İçmimarlık çalışmalarında, neden, niçin ve nasıl sorularına ilişkin cevapların bilimsel nitelikli olarak oluşturulması; İç mimarlık problemlerine ilişkin, nitel ve nicel araştırma yöntemleri; testler ve anketler, tasarım süreçleri ve bunların değerlendirilmesi; araştırma sonuçlarına dayalı çözüm önerileri sunulması derslerin temel amaçları arasındadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Hafta Bilimsel Araştırma Tanımı | 2. Hafta | 2. Hafta Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar | 3. Hafta | 3. Hafta Nicel Araştırma | 4. Hafta | 4. Hafta Anket Hazırlama | 5. Hafta | 5. Hafta Nitel Araştırma | 6. Hafta | 6. Hafta Gözlem Sorusu Oluşturma | 7. Hafta | 7. Hafta ARA SINAV | 8. Hafta | 8. Hafta Literatür Araştırması | 9. Hafta | 9. Hafta Konu Seçimi | 10. Hafta | 10. Hafta Problem ve Alt Problemler | 11. Hafta | 11. Hafta Kavramsal Çerçeve | 12. Hafta | 12. Hafta Bulgular | 13. Hafta | 13. Hafta Sonuç | 14. Hafta | 14. Hafta Sunumlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | -Groat, Linda N., and David Wang. Architectural research methods. John Wiley & Sons, 2013. -Bechtel, Robert B., Robert W. Marans, and William Ed Michelson. Methods in environmental and behavioral research. Van -Nostrand Reinhold Co, 1987. -Blanche, Martin Terre, et al., eds. Research in practice: Applied methods for the social sciences. Juta and Company Ltd, 2006. -Neuman, W. Lawrence. Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Pearson education, 2013. -Drew, Clifford J., and Michael L. Hardman. "Designing and conducting behavioral research." 1985.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 20 | 280 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 5 | 20 | 100 | Toplam İş Yükü | | | 450 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 15 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 15 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |