Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Moda Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİJİTAL MODA TASARIMI MOD533 - 2 + 2 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Moda çizimlerindeki dijital uygulamalara ve yöntemlere karşı bilinç kazanmakta,
2) Tasarım düşüncelerinde, moda illüstratörleri de incelenerek, farklı bakış açılarına erişmekte,
3) El çizimleri ve dijital çizimlerin iletişim içinde olduğu ve birbirini desteklediği düzenlemelerin gerekliliği deneyimlemektedirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITemel olarak, giysinin beden üzerindeki görünümü çizimle ifade edilirken esinlenmek, öğrenmek, seçmek ve karıştırmak becerilerin gelişim yöntemleridir. Dijital moda çiziminde kıyafet giyildiğinde nasıl görüneceğini gerçeğe mümkün olan en yakın şekilde ifade etmek ve bu sayede çağrışımlar yaratmak önemsenmektedir. Moda görselleri ve el çizimlerinin bilgisayar destekli çizim araçları kullanılarak oluşturulması ve etkili olmaları hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dijital ortamda tasarlanan moda görsellerinde; esinlenmek, öğrenmek, seçmek ve karıştırmak gibi becerilerin gelişim yöntemlerine karşı farkındalık kazanılmasına odaklanılır.
2. Hafta Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
3. Hafta Dijital ortamda tasarlanan moda görsellerinde; esinlenmek, öğrenmek, seçmek ve karıştırmak gibi becerilerin gelişim yöntemleri detaylı olarak dijital çizerlerle incelenir.
4. Hafta Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
5. Hafta Biçimlendirme diline ilişkin teknikleri de göz önünde bulundurarak, dijital ortamda tasarlanması hedeflenen giysinin gerçek görünümüyle ilgili çağrışımlar yaratacak çizimler hazırlanır.
6. Hafta Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
7. Hafta Dijital ortamda tasarlanması hedeflenen giysinin gerçek görünümüyle ilgili çağrışımlar yaratacak çizimler hazırlanırken, internet araştırması dışında özgün ve drapaj görünümü ağırlıklı fotoğraf çekimleri gerçekleştirilir.
8. Hafta Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
9. Hafta İnternet araştırması dışında özgün ve drapaj deneyimlerinin ağırlıklı olduğu fotoğraf çekimlerinden elde edilen dökümanları bir kolaj olarak yeniden düşünmek ve değerlendirilir.
10. Hafta Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
11. Hafta İnternet araştırması dışında özgün ve drapaj deneyimlerinin ağırlıklı olduğu fotoğraf çekimlerinden elde edilen dökümanlardan yola çıkarak vektörel çizimler oluşturulur ve bir kolaj olarak üzerinde yeniden düşünülür ve değerlendirilir.
12. Hafta Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
13. Hafta El çizimleriyle iş birliği içinde olan dijital çizimlerin, görünümleri daha etkili kılabileceği üzerinde durulur.
14. Hafta Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık ve bakış açılarına da bağlı olarak araştırmalarındaki derinlik not sistemine göre değerlendirilir ve sonuçlandırılır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBowles, Melanie; Isaac, Ceri (2013). Dijital Tekstil Tasarımı. İzmir: Kerasus Kitap
Nimkulrat, Nithikul; Kane, Faith; Walton, Kerry (2016). Crafting Textiles in the Digital Age. UK: Bloomsbury Publishing
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Rapor Hazırlama,Proje,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2612
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1412168
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık2612
Laboratuvar
Final Sınavı11212
Ödevler2612
Toplam İş Yükü292
Toplam İş Yükü / 309,73
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5