Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Moda Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODA VE İLETİŞİM ARAÇLARI MOD522 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Moda ve iletişim araçları arasındaki ilişkiyi kavrar.
2) Tarihsel süreçte değişen iletişim araçlarının modaya etkilerini öğrenir.
3) Moda endüstrisinde iletişim araçları kullanımının amacı ve önemini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBireylerin kolektif olarak toplumsal gerçekliği yaratıp düzenlediği iletişim sürecinin moda ile ilişkisi değerlendirilmektedir. Bu değerlendirmede, amaç, tutum ve davranış değişimlerinin, moda görselleriyle kurduğu iletişime odaklanılır. Moda ve iletişim araçlarında, değişen yaşam tarzları, markaların kendilerini fark ettirme stratejileri, tüketici beklentileri ve dijital ortamda moda markalarının iletişimi incelemelerin konusu olmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İletişim araçları
2. Hafta İletişim araçlarının tarihsel süreçleri
3. Hafta Moda Tüketim Alışkanlıkları
4. Hafta Moda Endüstrisinde iletişim araçlarının amacı ve önemi
5. Hafta Moda Endüstrisinde Kullanılan İletişim araçları ve etki alanları
6. Hafta İletişim araçlarının moda yayılımına etkileri
7. Hafta İletişim araçlarının moda yayılımına etkileri
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Dijital Medya,İnternet ve Moda
10. Hafta Sosyal Medya ve Moda
11. Hafta İnternetin Modaya Etkileri
12. Hafta Etkili Medya
13. Hafta Etkili Medya Uygulamaları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBartlett (Editor), Cole (Editor) ve Rocamora (Editor), Fashion Media: Past and Present. Bloomsbury Academic. 2014
Crane D., Moda ve Gündemleri, (Çev. Özge Çelik) Ayrıntı Yay. 2000 İstanbul
Wissinger, E. (2015). This year's model: Fashion, media, and the making of glamour. NYU Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2510
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık2510
Laboratuvar
Final Sınavı11212
Ödevler2510
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5