Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Moda Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODA VE İNOVASYON MOD519 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Disiplinlerarası çalışma becerisi geliştirir.
2) Teknoloji ve tasarıma yönelik araştırmalar yapar.
3) İnovasyonu tanımlar, tasarım inovasyonu kavramlarını açıklar.
4) Moda ve teknoloji ilişkisini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste; inovasyon kavramı ele alınacak ve moda sektöründeki konumu irdelenecektir. İnovatif tasarımlar ele alınarak yenilikçi yaklaşımlar dönemi içerisinde değerlendirilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin genel tanıtımı, içeriği hakkında bilgi verilmesi
2. Hafta İnovasyon kavramı içerisinde tasarıma bağlı inovasyon ve teknolojiye bağlı inovasyon olgusu.
3. Hafta Sürdürülebilir inovasyon ve inovasyon çeşitleri, ürün tasarımında inovasyon, süreç inovasyonu
4. Hafta Sürdürülebilir inovasyon ve inovasyon çeşitleri, ürün tasarımında inovasyon, süreç inovasyonu
5. Hafta Moda sektöründeki ve diğer sektörlerdeki güncel inovatif gelişmelerin incelenmesi
6. Hafta Moda tasarımında disiplinler arası çalışma örneklerinin incelenmesi
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Projelere yönelik fikirlerin sunumları
9. Hafta Projede kullanılacak malzeme, yöntem ve tekniklerin belirlenmesi
10. Hafta Projede kullanılacak malzeme, yöntem ve tekniklerin belirlenmesi
11. Hafta Proje çalışmaları
12. Hafta Proje çalışmaları
13. Hafta Proje çalışmaları
14. Hafta Projelerin sunumları ve değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJohansson, F., & Tayanç, D. (2007). Yaratıcılık ve inovasyon: medici etkisi yaratmak. Mediacat.
Lee, S., Du Preez, W. ve Thornton-Jones, N. (2005). Geleceği şekillendirmek: yarının gardıropu. Thames ve Hudson.
O'Mahony, M. ve Braddock-Clarke, SE (2005). Techno tekstiller 2: moda ve tasarım için devrim niteliğinde kumaşlar. Thames ve Hudson.
Matilda, M. (2005). Extreme textiles: designing for high performance.
Seymour, S. (2008). Modaya uygun teknoloji: Tasarım, moda, bilim ve teknolojinin kesişme noktası . New York: Springer.
Watson, R. (2010). Gelecek dosyalar: Önümüzdeki 50 yılın kısa bir geçmişi . Nicholas Brealey.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2510
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık2510
Laboratuvar
Final Sınavı11212
Ödevler2510
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5