Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Moda Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODA MARKA YÖNETİMİ MOD517 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Moda işletmelerinin marka stratejilerini değerlendirir.
2) Farklı moda kuruluşlarının markalarını nasıl yönettiklerini analiz eder.
3) Moda endüstrisinde markalaşma problemleri için sistematik ve yaratıcı çözümler üretir.
4) Moda endüstrisinde rekabet stratejilerini etkileyen güncel konuları ve marka arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
5) Moda ve marka yönetimi alanında yayınlanmış eserleri değerlendirir ve başarılı bir çalışma üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste; marka kavramı ve marka bilinci anlatılacak. Modada marka olmak kavramı ele alınacak ve marka hikayeleri üzerinden firmaların markalaşma stratejileri irdelenecektir. Sektörün durumu analiz edilecek markalaşma sorunsalını inceleyen akademik yayınlar ile birlikte bir süreç için çözüm öerileri getirilmeye çalışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Moda endüstrisine dair temel kavram ve açıklamalar
2. Hafta Marka yönetiminin temel kavramları
3. Hafta Marka yönetiminin temel kavramları
4. Hafta Marka Stratejileri
5. Hafta Moda markası oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler
6. Hafta Moda markası oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler, İletişim stratejileri
7. Hafta Moda markalarında değer ölçme
8. Hafta Uluslararası pazarlar için moda-marka yönetimi
9. Hafta Güçlü küresel markaların başlıca özellikleri
10. Hafta Moda markalarına yönelik strateji analizleri
11. Hafta Moda markalarına yönelik strateji analizleri
12. Hafta Marka yönetiminde dijital uygulamalar
13. Hafta Öğrencilerin marka analiz çalışmalarının sunumu
14. Hafta Öğrencilerin marka analiz çalışmalarının sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMark Tungate, Modada Marka Olmak, 2006
Uğur Batı, Stratejik Marka Yönetimi, 2013
Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, 2013
Paul Temporal, İleri Düzey Marka Yönetimi, 2011
Harriet Posner, Marketing Fashion,2011
Naomi Klein, No Logo, 2002
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2510
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık2510
Laboratuvar
Final Sınavı11212
Ödevler2510
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5