Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Moda Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODA VE SOSYAL PSİKOLOJİ MOD511 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Moda ve sosyal psikoloji alanında alanda var olan kuramsal ve uygulamalı çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Moda olgusunu Sosyal psikoloji perspektifinden değerlendirir.
3) Sosyal psikoloji kavramlarının modada nasıl kullanıldığını öğrenir.
4) Kitle-Tüketim-Sosyal uyma-Toplumsal etki-Taklit-Örüntü-Algı-Algı maniplasyonu-Reklam ve Psikolojik işlev üzerinde daha kapsayıcı bilgiye ulaşır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIModa, önemli bir sosyal ve psikolojik kültürel görünüm olarak karşımıza çıkar. Moda ürünlerinin geliştirilmesi ve yaygınlık kazanması önemli bazı sosyal psikolojik aygıtların kullanılması sayesinde daha da kolaylaşır. Moda, toplumsal etkileşim alanı içinde, sosyal etki ve sosyal iletişimin geniş bir alanını karşımıza çıkartır. Bu etkileşim bu dersin en önemli inceleme alanını oluşturur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Moda ve Sosyal psikoloji disiplinlerinin kökeni.
2. Hafta Moda ve sosyal psikolojinin yakınlaşması.
3. Hafta Kitlesel üretim- kitlesel tüketim .
4. Hafta Bireysellik kaybı-sosyal etki.
5. Hafta Kapitalist toplumda özne-nesne ilişkisinin kurulması ve moda göndergelerinin algıs.ı
6. Hafta Benlik- başkalık-temsil- taklit- yabancılaşma, meta fetişizmi.
7. Hafta Vize sınavı
8. Hafta Sosyal psikoloji kuramları: Psikanalizm
9. Hafta Gestalt-Yapısalcılık
10. Hafta Davranışçılık-örgütsel ve bireysel iletişim
11. Hafta Bireysel ilişki- grup- kategoriler- sosyal sınıflar
12. Hafta İkna-saldırganlık-cinsellik-grup davranışı
13. Hafta Reklam- siyasal- ekonomik sosyal etkileşim.
14. Hafta Genel değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991
Crane D., Moda ve Gündemleri, (Çev. Özge Çelik) Ayrıntı Yay. 2000 İstanbul
Davıs F., Moda Kültür ve Kimlik, (Çev. Özden Arıkan) Yapı Kredi Yay. 1997, İstanbul
Fischer J. Sosyoloji Nedir ? (Çev. Nilgün Çelebi) Atilla kitabevi, 1996, Ankara
Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996.
Haug W.F. Meta Estetiğinin Kritiği, (Çev. Metin Toprak) Felsefe Logos, 2008, İstanbul
Arnheim Rudolf, New Essays on the Psychology of Art, California Press, USA 1986
Ching, F. D. K.; Architecture: Form-Space and Order, Van Nostrand Reinhold, New York, 1996
Gabbar K. Glen, Psikiyatri ve Sinema (çev.Yusuf Eradam) Okuyan Us Yay. İstanbul 2001
Freud S., Sanat ve Sanatçılar Üzerine, (çev. Kamuran Şipal) Bozak Yay. 1979 İstanbul
Norberg-Schulz, C.; Existence, Space and Architecture, Studio Vista, London,1971
Norberg-Schulz, C.; Genius Loci, Towards a Phenomenology of Architecture, New York, 1980
Venzer Gerhard, Deliler ve Dahiler, (çev. Gürsel Aytaç) Omnia, İstanbul, 2010
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2510
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık2510
Laboratuvar
Final Sınavı11212
Ödevler2510
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5