Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Moda Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODA VE TÜKETİM DAVRANIŞLARI MOD510 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tüketicilerin farklı özelliklerine göre değişen ilgi, beğeni, ihtiyaç ve isteklerini değerlendirir.
2) Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar.
3) Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır.
4) Tüketici satın alma sürecini değerlendirir.
5) Tüketici satın alma süreci sonrası davranışlarını değerlendirir.
6) Tüketicilerin pazarlama çabaları üzerindeki etkileri ile pazarlama çabalarının tüketiciler üzerindeki etkilerini yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste; modanın önemli bir tüketim aracı olması gerçeğinden hareketle, modanın duyusal olarak etki oluşturma süreci, reklam endüstrisi ve kitlelere hitap etme şekli incelenir. Ayrıca modanın yaygınlık kazanan önemli bir uzmanlık alanı olan reklam ve reklam fotoğrafçılığının tüketim davranışları üzerinde etkileri de ayrıca incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tüketici davranışlarına giriş, tüketici davranışı pazarlama ilişkisi, tüketici davranış modelleri
2. Hafta Tüketici davranışını biçimlendiren bireysel farklılıklar
3. Hafta Tüketici yaşam tarzları ve pazar bölümlendirme
4. Hafta Tüketici davranışını biçimlendiren psikolojik süreçler ve durumsal etkiler
5. Hafta Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel etkenler
6. Hafta Sunumlar
7. Hafta Tüketici karar verme ve satın alma davranışları
8. Hafta Tüketicilerin satın alma ve satın alma sonrası davranışları
9. Hafta Tüketiciler nasıl düşünürler? Tüketicilerin bilişsel yapıları
10. Hafta Tüketici davranışları araştırmaları
11. Hafta Yeni tüketici eğilimleri
12. Hafta Tüketim toplumu ve tüketim kültürü tartışmaları
13. Hafta Moda ve tüketim kültürü
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARYavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış (2007). Tüketici Davranışı. MediaCat
Rob Walker (2010). Değişen Tüketici Kim? MediaCat
Gerald Zaltman (2003). Tüketici Nasıl Düşünür. MediaCat
Martin Lindstorm (2009). Buy.ology. MediaCat
Barry Schwartz (2008). Bolluk Paradoksu. MediaCat
Michael R. Solomon (2003). Tüketici Krallığının Fethi. MediaCat
Michael R. Solomon (2009). Consumer Behavior. Pearson International Edition.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2510
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık2510
Laboratuvar
Final Sınavı11212
Ödevler2510
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5