Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Moda Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEKSTİLDE RESTORASYON VE KONSERVASYON MOD508 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Geleneksel tekstilleri oluşturan hammaddeleri bilir.
2) Dokuma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) Tekstil bozulmalarını tanır ve önlem alabilir.
4) Restorasyon ve konservasyon aşamalarını uygulayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders; konservasyon kültürü ve tarihçesi, temel kavramlar, geleneksel tekstillerde konservasyon, hasr oluşumuna neden olan etkenler ve alınması gereken önlemler, konservasyon uygulamalarına temel oluşturan temel işlemler, lif, boya ve apre analizleri, geleneksel tekstillerde restorasyon ve restorasyon uygulamalarında dikkate alınması gereken hususlar, uygulama öncesi ve sonrasında yapılan işlemler, Dünya'da ve Türkiye'de konservasyon ve restorasyon uygulamaları konularını kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriği tanıtımı
2. Hafta Geleneksel tekstiller ve kumaş dokuma
3. Hafta Geleneksel tekstillerde koruma ilkeleri
4. Hafta Tekstillerde hasar oluşumuna neden olan etkenler
5. Hafta Tekstillerde hasar oluşumuna neden olan etkenlere karşı önlemler
6. Hafta Tekstillerde Koruma Teknikleri
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Geleneksel tekstillerde onarım ilkeleri
9. Hafta Doğal boyarmaddeler ve boyama teknikleri
10. Hafta Geleneksel tekstillerde onarım ölçütleri
11. Hafta Renk desen teknik İlişkisi
12. Hafta Tekstilde onarım teknikleri
13. Hafta Onarım sonrası yapılan işlemler
14. Hafta Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇIĞIRGAN, Erol: Müzelerde Aydınlatma, Koruma Onarım, sayı: 1, Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuarı, İstanbul 1995.
DİNÇBOSTANCI, Sedat: Tekstil Maddelerine Zarar Veren Mikroorganizmaların Tanımlanması ve Korunma Metotları, Tekstil Teknik, yıl: 3, sayı: 29, Haziran 1987, s. 32.-39.
ERDEM, Nilüfer: Yünlülere Güve ve Benzeri Zararlıların Etkisi ve Bunlardan Korunmada Kullanılan Başlıca Aktif Maddelerin Özellikleri, Tekstil Teknik, yıl: 3, sayı: 25, Haziran 1987, s. 20.-29.
KARAVAR, Gonca: Ulaşılabilen Bazı Tekstil Konservasyon Merkezleri ve Bir Halı Kilim Konservasyon Laboratuarı Önerisi, DEÜ oysal Bilimler Enstitüsü, Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 71 S. KARAVAR, Gonca: Halı Kilim Restorasyonunda Kullanılan Teknikler ve Bir Örnek Kuruluş, 2000 li Yıllarda Türkiye de Geleneksel Türk El Sanatlarının Sanatsal, Tasarımsal ve Ekonomik Boyutu Sempozyumu Bildirileri, s.134.-137, Ankara 1999. Kültür Bakanlığı Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2510
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık2510
Laboratuvar
Final Sınavı11212
Ödevler2510
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5