Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Moda Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ MOD501 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilimsel araştırmanın kapsam ve önemini tanımlayabilir
2) Bilimsel araştırma yöntemlerini tanımlayabilir
3) Bilimsel sunum yapabilir
4) Bilimsel araştırma adımlarını tanımlayabilir
5) Bilimsel yazım becerilerini kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste tümevarım, tümdengelim ve hipodedüktif yöntem; olay-olgu, kavram-terim, sayıltı-denence, kuram-hipotez, analiz, sınıflandırma ve sentez kavramları ele alınır. Ders içeriğinde ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünüş ve bilimsel araştırma mantığını kavratmak ve bilimsel doğrulara ulaşmak için izleyecekleri yolları öğretmek amacıyla, tüm aşamaları ile bir araştırma projesi önerisi hazırlatılır. Bilimsel araştırma türlerinin ayrıntılı olarak incelendiği bu derste, nicel ve nitel yöntem ve teknikler doğrultusunda öğrencilerin birer makale yazabilecek düzeye gelmeleri sağlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilimsel araştırma ve makale nedir Bilimsel Yazımın Tarihi, Türkiye deki Akademik Değerlendirme Otoriteleri
2. Hafta Bir araştırmanın tasarlanması, başlangıcı, yürütülmesi ve sonuçlandırılması süreçleri
3. Hafta Araştırma ödevi kapsamında konu ve çalışma yöntemi belirlenmesi
4. Hafta Bir araştırmanın tasarlanması, başlangıcı, yürütülmesi ve sonuçlandırılması süreçleri
5. Hafta IMRAD makale hazırlama tekniği
6. Hafta Araştırmacıların çalışmanın tasarımı, yönetimi, uygulanması ve yayımlanması sürecinde uyması gereken kurallar
7. Hafta Bilimsel araştırma, yayın ve sanatsal uygulamalarda karşılaşılan etik dışı davranışlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Araştırma/inceleme sonuçlarının duyurulması
10. Hafta Yayın türleri tam makale (full text article), derleme makale (review article), araştırma notu veya kısa bildiri ( short communication), editöre mektup (letter to the editor), dergilerde yayınlanan kongre özetleri (meeting abstract), kitap tanıtımı (book review) sempozyum/konferans/kongre bildirileri/poster sunumlar
11. Hafta Ödevlerin değerlendirilmesi
12. Hafta Dergi seçimi, etki faktörü, tarama indeksleri
13. Hafta Makale kabulünde Editör ve Hakemlerin Etkisi
14. Hafta Ödevlerin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRobert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır , Çeviri: Gülay Aşkar Altay, Tübitak , 2000, 177 s.
A.M. Celal Şengör, Bilimsel Bir makale Nasıl Yazılır , İTÜ Avrasya Yerbilimleri Enstitüsü Kısa Dersler Serisi I, İTÜ Avrasya Yerbilimleri Enstitüsü, 2006
M. Cüneyt Birkök, Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ahmet Asan, Sağlık Bilimlerinde süreli yayıncılık, Türk Tıp Dizini, Bilimsel Dergilere Yayın Sunma ve Yayın Değerlendirme İşlemleri, 2006, 101-106
Ahmet Asan, SCI-EXPANDED, SSCI, AHCI ve ETKİ FAKTÖRÜ (= Impact Factor), Sağlık Bilimlerinde süreli yayıncılık, Türk Tıp Dizini, 2005, 221-263
Ahmet Asan , ISI nin Kullandığı İndeksler: SCI -Expanded, SSCI ve AHCI: Tarihsel Gelişim, Bugünkü Durum ve Etki Faktörü (IF) , Orlab On-Line Mikrobiyoloji Dergisi , 2004, Cilt 02, Sayı:05, 1-21 ,
ISI Web of Science
ISI Web of Knowledge
http://www.thomsonscientific.com
http://www.isinet.com/
http://www.elsevier.com/early-career-researchers/guides-and-recommended-reading
http://ismedia.exeter.ac.uk/flash/ee/skills/rdo5/player.html (AKADEMİK MAKALE YAZIMI)
http://www.elsevier.com/__data/assets/pdf_file/0008/145943/2014-01-15-Manuscript-preparation.pdf
http://www.elsevier.com/__data/assets/pdf_file/0003/165153/Elements_of_Style_for_journal_articles_A4_6Dec.pdf
http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/maknasyaz.pdf
http://ulakbim.gov.tr/
http://www.tuba.gov.tr/
http://journals.tubitak.gov.tr
http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/sempozyum/index.html
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Deney,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2510
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık2510
Laboratuvar
Final Sınavı11212
Ödevler2510
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5