DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 18 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Konca Kaya Tatar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin bilinci ile hastayı tedavi eder 2) Edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak fiziksel ajanları uygular 3) Sıcak ve soğuk uygulama ile ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak hastayı tedavi eder 4) Hastayı tedaviye alırken olabilecek yan etkileri değerlendirir 5) Tedavi sırasında cihaz ile ilgili arızaları tanır 6) Dış görünüm, kişisel bakım, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur 7) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilinci ile hastayı tedaviye alır 8) Tedavi uygulamaları sırasında meydana gelebilecek olumsuz durumlarla nasıl başa çıkabileceğini öğrenir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenci; edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak fiziksel ajanları uygular. Sıcak ve soğuk uygulama ile ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak hastayı tedavi eder. Hastayı tedaviye alırken olabilecek yan etkileri değerlendirir. Tedavi sırasında cihaz ile ilgili arızaları tanır ve meydana gelebilecek olumsuz durumlarla nasıl başa çıkabileceğini öğrenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Uygulama | 2. Hafta | Uygulama | 3. Hafta | Uygulama | 4. Hafta | Uygulama | 5. Hafta | Uygulama | 6. Hafta | Uygulama | 7. Hafta | Uygulama | 8. Hafta | Uygulama | 9. Hafta | Ara sınav | 10. Hafta | Uygulama | 11. Hafta | Uygulama | 12. Hafta | Uygulama | 13. Hafta | Uygulama | 14. Hafta | Uygulama | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kayıhan H, Dolunay N. (1992) "Isı-Işık Su" Ankara H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları. Scully RM, Barnes MR. (1989) " Physical Therapy" Philadelphia
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 1 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 5 | 20 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Ders Saati | 14 | 26 | 364 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı | 1 | 2,5 | 2,5 | Ödevler | 6 | 6 | 36 | Toplam İş Yükü | | | 541,5 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 18,05 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 18 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |