DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Mahmut Tunç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Romatizmal hastalıklar hakında bilgi sahibi olacaktır ve uygulama yapar 2) Solunum ve kardiovasküler sistem hastalıkları hakında bilgi sahibi olacaktır ve uygulama yapar 3) Nörolojik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur 4) Ortopedik rehabiltasyon hakkında bilgi sahibi olacaktır ve uygulama yapar 5) Akut ağrılı durumlar hakkında bilgi sahibi olacaktır ve uygulama yapar 6) Fizik tedavi reçetesi okuma ve uygulamayı öğrenir 7) Hasta ve hasta yakınları ile nasıl iletişim kuracağını öğrenir 8) Hastayı tedaviye alırken nelere dikkat edileceğini öğrenir 9) Egzersiz ve fizik tedavi uygulamaları sırasında meydana gelebilecek olumsuz koşullarla nasıl başa çıkacağını öğrenir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenci; romatizmal hastalıklar, solunum ve kardiovasküler sistem hastalıkları, nörolojik hastalıklar ve ortopedik rehabilitasyon, hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapar, fizik tedavi reçetesi okuma ve uygulamayı, hasta ve hasta yakınları ile nasıl iletişim kuracağını hastayı tedaviye alırken nelere dikkat edileceğini, egzersiz ve fizik tedavi uygulamaları sırasında meydana gelebilecek olumsuz koşullarla nasıl başa çıkacağını öğrenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sunum-Uygulama | 2. Hafta | Sunum-Uygulama | 3. Hafta | Sunum-Uygulama | 4. Hafta | Sunum-Uygulama | 5. Hafta | Sunum-Uygulama | 6. Hafta | Sunum-Uygulama | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | Sunum-Uygulama | 9. Hafta | Sunum-Uygulama | 10. Hafta | Sunum-Uygulama | 11. Hafta | Sunum-Uygulama | 12. Hafta | Sunum-Uygulama | 13. Hafta | Sunum-Uygulama | 14. Hafta | Sunum-Uygulama |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kayıhan H, Dolunay N. (1992) "Isı-Işık Su" Ankara H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları. Scully RM, Barnes MR. (1989) " Physical Therapy" Philadelphia
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 25 | Uygulama/Pratik | 1 | 25 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Ders Saati | 14 | 8 | 112 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2,5 | 2,5 | Ödevler | 10 | 3 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 246,5 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8,21 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |