DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Mahmut Tunç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kazanılan teorik becerileri klinik ortamlara aktarabilme. 2) Kazanılan pratik becerileri klinik ortamlara aktarabilme. 3) Hastaya uygun tedavi modalitesi yönteminin tercih edebilme. 4) Öğrencilerin tedavi yöntemlerini uygulama becerilerini geliştirilme. 5) Elektroterapi ajanları ile doğru tedavi uygulamaları yapabilme.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı; kazanılan teorik ve pratik bilgileri klinik ortamlara aktarmak, hastaya uygun tedavi ajanları ile doğru tedavi uygulamalarını yapmak, klinikte fizyoterapiste nasıl yardımcı olacağını algılamak, tedavi ajanlarının bakımını sağlamaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Elektroterapi Tarihçesi | 2. Hafta | Diadinamik akımlar | 3. Hafta | Transkuteneal elektriksel sinir stimülasyonu (TENS) | 4. Hafta | Enterferansiyel Akımlar | 5. Hafta | Ultrasonun elde edilişi, fiziksel özellikleri, tedavi ve fizyolojik etkileri | 6. Hafta | Ultrasonun endikasyon ve kontraendikasyonları, | 7. Hafta | Kesikli ultrason, Fonoforezis | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Elektro Şok Dalga Tedavisi (ESWT) | 10. Hafta | Traksiyon | 11. Hafta | Rus Akımları | 12. Hafta | Elektrik Şoku | 13. Hafta | Kısa dalga diatermi | 14. Hafta | Kesikli Kısa Dalga Diatermi | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Nelson MR, Currier PD, (Eds). Clinical Electrotherapy (2nd ed.). California: Appletone and Lange; 1991. Kahn J. Principles and Practice of Electrotherapy (4th ed.). New York, Edinburg, London, Melbourne: Churchill Livingstone; 2000. Low J, Reed A. Electrotherapy Explained. Jordon Hill, Oxford: Butterworth Heinemann; 1993. Kitchen S, Bazin S. (Eds). Clayton's Electrotherapy (10th ed.). London: WB Saunders&Co., 1997.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sunum,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Uygulama/Pratik | 1 | 50 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 2 | 2 | 4 | Ders Saati | 14 | 6 | 84 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 2 | 2 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 149 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |