DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Konca Kaya Tatar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kazanılanteorik ve pratik bilgileri klinik ortamlara aktarır 2) Hastayauygun tedavi ajanları ile doğru tedavi uygulamalarını yapar 3) Tedaviajanlarının bakımını sağlar 4) Klinikte fizyoterapiste nasıl yardımcı olacağını algılar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Kazanılan teorik ve pratik bilgileri klinik ortamlara aktarmak, hastaya uygun tedavi ajanları ile doğru tedavi uygulamalarını yapmak, klinikte fizyoterapiste nasıl yardımcı olacağını algılamak, tedavi ajanlarının bakımını sağlamak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş, Fizik tedavi uygulamalarının tarihçe | 2. Hafta | Isının fiziksel özellikleri | 3. Hafta | Işığın fiziksel özellikleri | 4. Hafta | Ağrı | 5. Hafta | Yüzeyel ısı ajanlarının fizyolojik özellikleri | 6. Hafta | İnfraruj | 7. Hafta | Arasınav | 8. Hafta | İnfraruj uygulaması | 9. Hafta | Nemli sıcaklık ajanları | 10. Hafta | Soğuk uygulama | 11. Hafta | Fluidoterapi | 12. Hafta | Ultraviyole | 13. Hafta | Laser | 14. Hafta | Helyoterapi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kayıhan H, Dolunay N. (1992) "Isı-Işık Su" Ankara H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları. Scully RM, Barnes MR. (1989) " Physical Therapy" Philadelphia
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |