Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yeni medya, dijital çağ ve dijital reklamcılık ile ilgili temel kavramsal bilgiyi edinir. 2) Edindiği kavramsal bilgiyi farklı alanlardaki görsel iletişim tasarımlarına uyarlayarak kullanabilir. 3) Dijital dili öğrenir. 4) 5) 6) 7)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Marka İletişimi ve Tasarımı, İnternet Çağında İçerik Tasarımı
DERS TANIMI
Endüstri 4.0 olarak da nitelendirilen dijital dönüşüm bugün hayatımızın her alanında kendini göstermektedir. Buna yeni nesil reklam ve pazarlama faaliyetleri de dahildir. Dijital dönüşüm, çok sayıda fiziksel ve sayısal teknolojinin bir araya gelmesi ile gerçekleşmektedir ve bu durum reklamcılık sektörünü yeniden biçimlendirmiştir.
Ders kapsamında dijital dönüşümün temel yapı taşlarını oluşturan yapay zeka, büyük veri, artırılmış gerçeklik, nesnelerin interneti gibi kavramlar ele alınacak ve yeni medya reklamcılığı açısından getirdiği fırsatlar ve sorunlar tartışılacaktır. Değişen tüketici profilleri ve bu profilleri yakalayacak reklam ve iletişim stratejileri konuşulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Yeni Medya Nedir? Geleneksel Medya ve Yeni Medya Karşılaştırması: Benzerlikler ve Farklılıklar. Fırsatlar ve Zorluklar.
2. Hafta
Yeni Medyada Veri: Büyük Veri, Verinin Önemi ve Veri Yönetimi.
3. Hafta
Yeni Medyada Reklamcılık Etiği: Yeni Medya Reklamcılığı Bağlamında KVKK Kanunu.
4. Hafta
Yeni Medyada Reklamcılık: Dikkat Ekonomisi. Müşteri Deneyimi Tasarımı(UX). Oyunlaştırma. Ürün Değil Müşteri Geliştirme. İş Modeli İnovasyonu.
Dijital Fark, Russel Neuman, The Kitap. Yeni Nesil Reklamcılık, Fons Van Dyck, The Kitap. Dijital Reklamcılık Bize Ne Anlatır? Mehmet Yakın, Urzeni Yayıncılık. Pazarlama 5.0, Philip Kotler, Nişantaşı Üniversitesi Yayınları.
Önerilen Kaynaklar:
Yeni Medya ve Reklam, Abdullah Özkan, Derin Yayınları. Dijital Kabilelerin İzinde, Kaan Varnalı, MediaCat Yayıncılık. Dijital Pazarlamada Güncel Araştırmalar, Cansu Tor Kadıoğlu, Artikel Akademi Yayınları. İzleniyoruz, Joseph Turow, Hil Yayınları. Büyüme Korsanlığı Pazarlaması, Ryan Holiday, The Kitap. Dikkat Tacirleri, Tim Wu, The Kitap. Reklamsız Marka Yaratmak, Chris Grams, The Kitap. Para Devrimi- Ödemenin Sosyal Medya Hali, Lana Swartz, The Kitap. Postmodern Pazarlamayı Anlamak, Yavuz Odabaşı, The Kitap. İş Dünyamızı Alt Üst Eden Dijital Trendler, Şerafettin Özsoy, The Kitap. Dijital Reklamın Gizli Dünyası, Mara Einstein, The Kitap.