Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YENİ MEDYADA REKLAMCILIK GİT408 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Nurcan Pınar Eke
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yeni medya, dijital çağ ve dijital reklamcılık ile ilgili temel kavramsal bilgiyi edinir.
2) Edindiği kavramsal bilgiyi farklı alanlardaki görsel iletişim tasarımlarına uyarlayarak kullanabilir.
3) Dijital dili öğrenir.
4)
5)
6)
7)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERMarka İletişimi ve Tasarımı, İnternet Çağında İçerik Tasarımı
DERS TANIMIEndüstri 4.0 olarak da nitelendirilen dijital dönüşüm bugün hayatımızın her alanında kendini göstermektedir. Buna yeni nesil reklam ve pazarlama faaliyetleri de dahildir. Dijital dönüşüm, çok sayıda fiziksel ve sayısal teknolojinin bir araya gelmesi ile gerçekleşmektedir ve bu durum reklamcılık sektörünü yeniden biçimlendirmiştir. Ders kapsamında dijital dönüşümün temel yapı taşlarını oluşturan yapay zeka, büyük veri, artırılmış gerçeklik, nesnelerin interneti gibi kavramlar ele alınacak ve yeni medya reklamcılığı açısından getirdiği fırsatlar ve sorunlar tartışılacaktır. Değişen tüketici profilleri ve bu profilleri yakalayacak reklam ve iletişim stratejileri konuşulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yeni Medya Nedir? Geleneksel Medya ve Yeni Medya Karşılaştırması: Benzerlikler ve Farklılıklar. Fırsatlar ve Zorluklar.
2. Hafta Yeni Medyada Veri: Büyük Veri, Verinin Önemi ve Veri Yönetimi.
3. Hafta Yeni Medyada Reklamcılık Etiği: Yeni Medya Reklamcılığı Bağlamında KVKK Kanunu.
4. Hafta Yeni Medyada Reklamcılık: Dikkat Ekonomisi. Müşteri Deneyimi Tasarımı(UX). Oyunlaştırma. Ürün Değil Müşteri Geliştirme. İş Modeli İnovasyonu.
5. Hafta Yeni Medya Reklamcılığında Teknoloji: Artırılmış Gerçeklik (AR), Sanal Gerçeklik (VR), Çoklu Gerçeklik (MR), Yapay Zeka (AI), Programatik Reklamcılık.
6. Hafta Yeni Medya Reklamcılığı ve Nesnelerin İnterneti (IOT): Endüstri 4.0- Akıllı Fabrikalar, Akıllı Mağazalar, Akıllı Şehirler.
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Yeni Medya Reklamcılığı ve Metaverse: Tanımlar, Fırsatlar, Sorunlar. Avatar Tüketimciliği ve Sanal Influencerlar.
9. Hafta Yeni Medya Reklamcılığı ve Blockchain Uygulamaları: Blockchain Teknolojisinin Temel Kavramları, Genel Özellikleri, Ekonomik Etkileri, Geleceği.
10. Hafta Yeni Medya Reklamcılığında Marka: Kimlik Oluşturma, Marka İletişimi ve Yönetimi. İkna Teoremi.
11. Hafta Yeni Medya Reklamcılığında Müşteri Profili: Dijital Müşteri Kavramı ? Z ve Alfa Kuşaklarında Kimlikler, Alışkanlıklar, Tutum ve Davranışlar
12. Hafta Yeni Medya Reklamcılığında Dijital Müşteri Deneyimi (DCX) ve Yönetimi: Müşteri Yolculuğu Tasarımı.
13. Hafta Yeni Medya Reklamcılığında İnovasyon Yönetimi: Yapılacak İşler (Jobs-to-be-Done) Teorisi. Yalın Girişim (Lean Startup) Metoduyla Deney Tasarımı. Dönüşüm Optimizasyonu. Büyüme Korsanlığı (Growth Hacking).
14. Hafta Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARZorunlu Okuma Listesi:

Dijital Fark, Russel Neuman, The Kitap.
Yeni Nesil Reklamcılık, Fons Van Dyck, The Kitap.
Dijital Reklamcılık Bize Ne Anlatır? Mehmet Yakın, Urzeni Yayıncılık.
Pazarlama 5.0, Philip Kotler, Nişantaşı Üniversitesi Yayınları.

Önerilen Kaynaklar:

Yeni Medya ve Reklam, Abdullah Özkan, Derin Yayınları.
Dijital Kabilelerin İzinde, Kaan Varnalı, MediaCat Yayıncılık.
Dijital Pazarlamada Güncel Araştırmalar, Cansu Tor Kadıoğlu, Artikel Akademi Yayınları.
İzleniyoruz, Joseph Turow, Hil Yayınları.
Büyüme Korsanlığı Pazarlaması, Ryan Holiday, The Kitap.
Dikkat Tacirleri, Tim Wu, The Kitap.
Reklamsız Marka Yaratmak, Chris Grams, The Kitap.
Para Devrimi- Ödemenin Sosyal Medya Hali, Lana Swartz, The Kitap.
Postmodern Pazarlamayı Anlamak, Yavuz Odabaşı, The Kitap.
İş Dünyamızı Alt Üst Eden Dijital Trendler, Şerafettin Özsoy, The Kitap.
Dijital Reklamın Gizli Dünyası, Mara Einstein, The Kitap.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Tartışma, Question-Answer, Education-Eğitim-Uygulama, Proje, Sunum.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav144
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler41144
Proje
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X
P3  X            
P4          X    
P5  X            
P6  X   X   X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X   X   X
P8    X           X
P9      X     X   X  
P10  X     X   X   X   X  
P11  X   X   X   X   X   X   X
P12              X
P13            X  
P14              X
P15  X       X      
P16          X    
P17            X  
P18    X           X
P19            X