Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİJİTAL MEDYA TASARIMI UYGULAMALARI II GİT304 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Burcu Melike Subaşı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Güncel medyadaki temel kavramları ve dili değerlendirebilir.
2) Dijital Medya ve stratejileri geliştirebilir.
3) Dijital medya için etkileşimli projeler üretmeye yarayan teknik, yaklaşım ve yolları öğrenir.
4) Dijital medya uygulama örneklerini inceler ve çevremizde kullanımda olan örnekleri fark eder.
5) İmge ve metin formatındaki medyayı hafızada, dosyalarda veya ağ üzerinde oluşturup değiştirebilir.
6) Dijital medya grafiklerinin temellerini anlayıp uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste dijital medyanın temel kavram, özelliklerini tanıyan öğrenciler ile dijital medyanın kuramsal çerçevesinin derinlemesine incelenme ve dijital medya için etkileşimli projeler üretmeye yarayan teknik ve yaklaşımları analiz edebilir. Kullanıcı arayüz (UI) ve kullanıcı deneyimleri (UX) tasarım üretim terminolojilerini öğrenir. Dijital medya uygulamalarında renkler, tipografi, çalışma alanı, prototip, modeller ve semboller hakkında deneyim kazanır. Prototip hazırlama, mobil cihaz arayüz tasarımları ve terminolojileri öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş, bilgilendirme
2. Hafta Dijital medya projeleri örnek inceleme
3. Hafta Medya ve modeller
4. Hafta SUNUM ?Etkileşim Nedir?? Etkileşim Tasarımı
5. Hafta SUNUM ?İyi Tasarım, Kötü Tasarım? Kullanıcı Arayüz ve Kullanıcı Deneyimi
6. Hafta PROJE: 1.AŞAMA: Üniversitenin Kulüpleri için etkinlik duyurularının yapıldığı Mobil Arayüz tasarım çalışması. Üniversite bünyesinde faaliyet gösteren "Dağcılık", "Dalış (Diving)", "Trekking", "Cycling", "Dans", "Kayak" ve varsa diğer Kulüplerin de etkinlik duyurularının yapılacağı etkileşimli tasarım çalışması. Arayüz tasarımının sunum yapılacak biçimde PDF formatında hazırlanması. 2. AŞAMA: Arayüz tasarımlarının Adobe Xd ile projeye dönüştürülmesi. Projenin dijital olarak tüm klasör ve dosyalarıyla final sınavında teslim edilmesi.
7. Hafta Ara Sınav Arayüz Tasarımlarının Değerlendirilmesi
8. Hafta Adobe Xd (araçların kullanımı)
9. Hafta Adobe Xd (araçların kullanımı)
10. Hafta Prototip hazırlama
11. Hafta Prototip hazırlama
12. Hafta Proje Kritik
13. Hafta Proje Kritik
14. Hafta Dönem sonu Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBolter, D. J. & Grusin, R. (1999) Remediation: Understanding New Media. Cambridge and Massachusetts: The MIT Press
Manovich, L. (2001) The Language of New Media. Cambridge and Massachusetts: The MIT Press
Handler Miller, C. (2004). Digital Storytelling: A creator's guide to interactive entertainment. London: Focal Press
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje390
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar10220
Final Sınavı
Ödevler
Proje31030
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X       X     X
P2  X       X     X
P3  X          
P4  X   X   X   X    
P5  X   X   X   X    
P6      X     X   X
P7    X   X     X   X
P8    X   X     X   X
P9    X   X     X   X
P10    X   X     X   X
P11      X     X   X
P12  X     X   X    
P13  X          
P14    X   X     X   X
P15        X    
P16  X         X   X
P17    X       X   X
P18      X     X   X
P19        X