Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Güncel medyadaki temel kavramları ve dili değerlendirebilir. 2) Dijital Medya ve stratejileri geliştirebilir. 3) Dijital medya için etkileşimli projeler üretmeye yarayan teknik, yaklaşım ve yolları öğrenir. 4) Dijital medya uygulama örneklerini inceler ve çevremizde kullanımda olan örnekleri fark eder. 5) İmge ve metin formatındaki medyayı hafızada, dosyalarda veya ağ üzerinde oluşturup değiştirebilir. 6) Dijital medya grafiklerinin temellerini anlayıp uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste dijital medyanın temel kavram, özelliklerini tanıyan öğrenciler ile dijital medyanın kuramsal çerçevesinin derinlemesine incelenme ve dijital medya için etkileşimli projeler üretmeye yarayan teknik ve yaklaşımları analiz edebilir. Kullanıcı arayüz (UI) ve kullanıcı deneyimleri (UX) tasarım üretim terminolojilerini öğrenir. Dijital medya uygulamalarında renkler, tipografi, çalışma alanı, prototip, modeller ve semboller hakkında deneyim kazanır. Prototip hazırlama, mobil cihaz arayüz tasarımları ve terminolojileri öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş, bilgilendirme
2. Hafta
Dijital medya projeleri örnek inceleme
3. Hafta
Medya ve modeller
4. Hafta
SUNUM ?Etkileşim Nedir?? Etkileşim Tasarımı
5. Hafta
SUNUM ?İyi Tasarım, Kötü Tasarım? Kullanıcı Arayüz ve Kullanıcı Deneyimi
6. Hafta
PROJE: 1.AŞAMA: Üniversitenin Kulüpleri için etkinlik duyurularının yapıldığı Mobil Arayüz tasarım çalışması. Üniversite bünyesinde faaliyet gösteren "Dağcılık", "Dalış (Diving)", "Trekking", "Cycling", "Dans", "Kayak" ve varsa diğer Kulüplerin de etkinlik duyurularının yapılacağı etkileşimli tasarım çalışması. Arayüz tasarımının sunum yapılacak biçimde PDF formatında hazırlanması. 2. AŞAMA: Arayüz tasarımlarının Adobe Xd ile projeye dönüştürülmesi. Projenin dijital olarak tüm klasör ve dosyalarıyla final sınavında teslim edilmesi.
7. Hafta
Ara Sınav Arayüz Tasarımlarının Değerlendirilmesi
8. Hafta
Adobe Xd (araçların kullanımı)
9. Hafta
Adobe Xd (araçların kullanımı)
10. Hafta
Prototip hazırlama
11. Hafta
Prototip hazırlama
12. Hafta
Proje Kritik
13. Hafta
Proje Kritik
14. Hafta
Dönem sonu Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bolter, D. J. & Grusin, R. (1999) Remediation: Understanding New Media. Cambridge and Massachusetts: The MIT Press Manovich, L. (2001) The Language of New Media. Cambridge and Massachusetts: The MIT Press Handler Miller, C. (2004). Digital Storytelling: A creator's guide to interactive entertainment. London: Focal Press