Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİİJİTAL MEDYA STRATEJİLERİ GİT220 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Nurcan Pınar Eke
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dijital medyayı tanır.
2) Dijital pazarlama araçları için içerik oluşturabilir.
3) Dijital medya için içerik tasarımı ve yönetimi konusunda yetkinlik kazanabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDünyanın, gittikçe daha fazla online ağlara bağımlı hale geldiği günümüzde, içerikler de artık eskisi gibi üretilemez olmuştur. Teknolojik araçları kullanarak dijital dünya için tasarım yaparken dikkate almamız gereken yeni ihtiyaçlar ve yeni kurallar söz konusudur. Bu bağlamda amaçlanan ise öğrencilere dijital pazarlama konseptiyle uyumlu içerik üretimi hakkında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, yaratıcı içerik oluşturma ve yönetme konularında fikir sahibi olmanın yanı sıra; içerik oluştururken göz önüne almaları gereken SEO, Google Ads, Backlink, UX&UI vb. kavramlardan da haberdar olacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma; ders içeriğinin ve okuma listesinin paylaşılması.
2. Hafta Dijital Pazarlamaya Giriş ve Temel Kavramlar. Dijital Pazarlama Stratejileri: İçerik Pazarlaması, Görüntülü Reklam, Ücretli Arama Reklamları, Arama Motoru Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması. Dijital Pazarlama Süreçleri.
3. Hafta Dijital Medyaya Dair Temel Terimler ve İşlevleri. Medya Planlama Süreci. Dijital Brief Nedir, Nasıl Yazılır? Hedef Kitle Nasıl Seçilir? Kampanya Raporlama. Hedefleme Detayları.
4. Hafta Dijital Medya Kanalları ve Modelleri. Google Search Reklamları. Search Reklamlarının İşleyişi. Search Kampanyalarında Genel Kurgu. Search Hesap Yapısı. Search Reklamlarında Anahtar Kelimeler. Search Reklamlarında Uzantılar.
5. Hafta Sosyal Medya Reklamları. Facebook. Reklam Oluşturma Kriterleri. Pazarlama Hedefi Belirleme. Hedef Kitle Bulma. Benzer Hedef Kitle Seçimi. Reklam Mecrası Seçimi. Bütçe Belirleme. Reklam Formatı Belirleme. Raporlama. Instagram. Instagramda Mağaza Açma. Twitter. Twitter?da Reklam Oluşturma. LinkedIn. Google Ads?de Reklam Oluşturma.
6. Hafta Sosyal Medyada Neler Oluyor? Kimleri Takip Ediyoruz? Türkiye Sosyal Medyayı Nasıl Kullanıyor? Sosyal Medya Araçlarının Kullanımı: Instagram Örneği. Konu Etiketi, Test, Anket, Soru Oluşturma. Emoji Slider, Konum, GIF, Filtre, Reels vb. Kullanımı. Kiminle Konuşuyoruz?: Persona Yaratma. Influencer Marketing.
7. Hafta Sosyal Medya Takibi ve Kullanıcı Deneyimi. TikTok. Instagram. Dijital Medyada Kriz Yönetimi. Kullanıcı Deneyimi (UX). UX Çerçevesinde Temel Kavramlar: Arayüz (UI). Persona. Focus Group. Heat Map. Lab Test. Affinity Map. Tree Test. Card Sorting. Bilgi Mimarisi. Akış Diyagramı. Adaptive Design. Kullanıcı Senaryoları. Wireframe. Prototype. A/B Test. Erişilebilirlik. Araştırma Yöntemleri ? Kalitatif ve Kantitatif Araştırmalar. Benchmark. Kullanılabilirlik Testi. Gestalt Prensibi. Renk Seçimi.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta İçerik Oluştururken Hikaye Kullanımının Rolü. Brief Yazma Süreci. Brief İçin Temel Kriterler.
10. Hafta Temel Tasarım Prensipleri. Optimizasyon. Google Analytics. Google Analiytics Nedir, Avantajları Nelerdir? Google Analytics Terimleri. Google Analytics Raporlama Türleri. Audience / Kitle. Acquisition / Edinme. Behaviour / Davranış. Conversions / Dönüşümler. Call Tracking.
11. Hafta SEO. SEO Basamakları: Anahtar Kelime, Teknik Optimizasyon, İçerik Optimizasyonu, Link Building. SEO Avantajları. SEO Çeşitleri. SEO İçin İçerik Üretim Kuralları.
12. Hafta Dijital Pazarlamada Web Projelerinin Yeri. E-ticaret Türleri: B2B, B2C, C2C. Online Rezervasyon Sistemleri. Kurumsal Web Siteleri. Mailing. Blog/Vlog. Dijital Medya Stratejisi Tasarlama.
13. Hafta Design Thinking.
14. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDijital Reklamın Gizli Dünyası ? Mara Einsten / The Kitap Yayınları
Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları ? Ann Handley / MediaCat Yayınları
Dijital Pazarlama ? Olgu Şengül / Ceres Yayınları
Satış 4.0 ? İlhan Ürkmez / Dorlion Yayınları
Yeni Nesil Pazarlama ? Russel Brunson / Sola Unitas Yayınları

Zorunlu okuma listesinden ödev hazırlanacak ve bu ödev dönem sonu başarı notunda etkili olacaktır.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev120
Toplam(%)45
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)45
Finalin Başarıya Oranı(%)55
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler12626
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X    
P3  X     X
P4    X  
P5  X    
P6    X   X
P7    X  
P8    X   X
P9    X   X
P10  X    
P11      X
P12      X
P13  X   X  
P14    X  
P15  X    
P16  X    
P17      X
P18    X   X
P19  X