Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dijital medyayı tanır. 2) Dijital pazarlama araçları için içerik oluşturabilir. 3) Dijital medya için içerik tasarımı ve yönetimi konusunda yetkinlik kazanabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Dünyanın, gittikçe daha fazla online ağlara bağımlı hale geldiği günümüzde, içerikler de artık eskisi gibi üretilemez olmuştur. Teknolojik araçları kullanarak dijital dünya için tasarım yaparken dikkate almamız gereken yeni ihtiyaçlar ve yeni kurallar söz konusudur. Bu bağlamda amaçlanan ise öğrencilere dijital pazarlama konseptiyle uyumlu içerik üretimi hakkında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, yaratıcı içerik oluşturma ve yönetme konularında fikir sahibi olmanın yanı sıra; içerik oluştururken göz önüne almaları gereken SEO, Google Ads, Backlink, UX&UI vb. kavramlardan da haberdar olacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma; ders içeriğinin ve okuma listesinin paylaşılması.
2. Hafta
Dijital Pazarlamaya Giriş ve Temel Kavramlar. Dijital Pazarlama Stratejileri: İçerik Pazarlaması, Görüntülü Reklam, Ücretli Arama Reklamları, Arama Motoru Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması. Dijital Pazarlama Süreçleri.
3. Hafta
Dijital Medyaya Dair Temel Terimler ve İşlevleri. Medya Planlama Süreci. Dijital Brief Nedir, Nasıl Yazılır? Hedef Kitle Nasıl Seçilir? Kampanya Raporlama. Hedefleme Detayları.
4. Hafta
Dijital Medya Kanalları ve Modelleri. Google Search Reklamları. Search Reklamlarının İşleyişi. Search Kampanyalarında Genel Kurgu. Search Hesap Yapısı. Search Reklamlarında Anahtar Kelimeler. Search Reklamlarında Uzantılar.
5. Hafta
Sosyal Medya Reklamları. Facebook. Reklam Oluşturma Kriterleri. Pazarlama Hedefi Belirleme. Hedef Kitle Bulma. Benzer Hedef Kitle Seçimi. Reklam Mecrası Seçimi. Bütçe Belirleme. Reklam Formatı Belirleme. Raporlama. Instagram. Instagramda Mağaza Açma. Twitter. Twitter?da Reklam Oluşturma. LinkedIn. Google Ads?de Reklam Oluşturma.
6. Hafta
Sosyal Medyada Neler Oluyor? Kimleri Takip Ediyoruz? Türkiye Sosyal Medyayı Nasıl Kullanıyor? Sosyal Medya Araçlarının Kullanımı: Instagram Örneği. Konu Etiketi, Test, Anket, Soru Oluşturma. Emoji Slider, Konum, GIF, Filtre, Reels vb. Kullanımı. Kiminle Konuşuyoruz?: Persona Yaratma. Influencer Marketing.
7. Hafta
Sosyal Medya Takibi ve Kullanıcı Deneyimi. TikTok. Instagram. Dijital Medyada Kriz Yönetimi. Kullanıcı Deneyimi (UX). UX Çerçevesinde Temel Kavramlar: Arayüz (UI). Persona. Focus Group. Heat Map. Lab Test. Affinity Map. Tree Test. Card Sorting. Bilgi Mimarisi. Akış Diyagramı. Adaptive Design. Kullanıcı Senaryoları. Wireframe. Prototype. A/B Test. Erişilebilirlik. Araştırma Yöntemleri ? Kalitatif ve Kantitatif Araştırmalar. Benchmark. Kullanılabilirlik Testi. Gestalt Prensibi. Renk Seçimi.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
İçerik Oluştururken Hikaye Kullanımının Rolü. Brief Yazma Süreci. Brief İçin Temel Kriterler.
10. Hafta
Temel Tasarım Prensipleri. Optimizasyon. Google Analytics. Google Analiytics Nedir, Avantajları Nelerdir? Google Analytics Terimleri. Google Analytics Raporlama Türleri. Audience / Kitle. Acquisition / Edinme. Behaviour / Davranış. Conversions / Dönüşümler. Call Tracking.
11. Hafta
SEO. SEO Basamakları: Anahtar Kelime, Teknik Optimizasyon, İçerik Optimizasyonu, Link Building. SEO Avantajları. SEO Çeşitleri. SEO İçin İçerik Üretim Kuralları.
Dijital Reklamın Gizli Dünyası ? Mara Einsten / The Kitap Yayınları Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları ? Ann Handley / MediaCat Yayınları Dijital Pazarlama ? Olgu Şengül / Ceres Yayınları Satış 4.0 ? İlhan Ürkmez / Dorlion Yayınları Yeni Nesil Pazarlama ? Russel Brunson / Sola Unitas Yayınları
Zorunlu okuma listesinden ödev hazırlanacak ve bu ödev dönem sonu başarı notunda etkili olacaktır.