Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Görsel İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MARKA İLETİŞİMİ VE TASARIMI GİT209 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Erkan Özkarakaş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarım Odaklı Düşünme(Design Thinking)yi öğrenir.
2) Marka kavramı, marka iletişimi ve pazarlama ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) Marka yaratma, konumlandırma ve yaşatma stratejilerini teorik ve pratik bilgiler ışığında çözümleyebilir.
4) Marka tasarlama ve yönetme becerisini dönem sonu projesi ile deneyimleyebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı; öğrencilere yaratıcı düşüncenin temel ilkelerini aktarmak ve kendi markalarını tasarlayıp yönetecek yetkinliğe erişmeleri için gerekli bilgi ve beceriler ile donatmaktır. Bu amaçla iki ayrı okuma listesi takip edilecektir. Bunlardan zorunlu olan liste işin mutfağına, seçmeli olan liste ise işin teorik kısmına ait olacaktır. Öğrenciler her ders öncesi zorunlu listede verilen kitapları okumakla yükümlüdür ve dönem sonu puanının %25'i okuma listesinin tamamlanmasından kazanılacaktır. Arasınavdan alınacak not, puanlamada kalan %25?i oluşturacaktır. Puanlamanın son %50?lik dilimi ise dersin arasınav sonrasında yer alan 5 haftası boyunca hazırlanacak dönem sonu projesinden alınacaktır. Söz konusu bu 5 hafta boyunca sektörün deneyimli isimleriyle etkileşim halinde ödev aşamalarına uygun olarak pratiğe yönelik çalışmalar yapılacaktır. Böylece dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler marka iletişimi ve tasarımı alanında formasyonlarına uygun, özgün bir deneyim kazanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Okuma Listesi Paylaşımı
2. Hafta Marka ve Markalama Kavramlarına Giriş, Marka Olmanın Önemi, Marka Farkındalığı, Marka Çağrışımı ve Temel İşlevleri Marka Kimliği ve Marka Kişiliği Arasındaki Farklar, Marka Değeri/Denkliği, Marka İmajı Oluşturma, Marka Tercihi ve Marka Sadakati Yaratma
3. Hafta Marka Konumlandırma ve Markalama Süreci
4. Hafta Markalama Stratejileri
5. Hafta Marka İletişimi ve Temel Unsurları, Marka İletişiminde Geleneksel ve Yeni Medya Araçlarının Kullanımı
6. Hafta Holistik Pazarlamanın Temel İlkeleri
7. Hafta Arasınav
8. Hafta Tasarım Odaklı Düşünme Kavramı ve Aşamaları Konuk Konuşmacı ile Soru Cevap
9. Hafta Yaratıcı Düşünce ve Özgüven Konuk Konuşmacı İle Soru Cevap
10. Hafta Tasarımda Sorunlar, Sorular ve Yanıtlar / Önemli ve Önemsizi Ayırt Etmek ? Konuk Konuşmacı İle Soru Cevap
11. Hafta Yalın Girişim Metodu - Konuk Konuşmacı İle Soru Cevap
12. Hafta 8 Adımda İş Planı - Konuk Konuşmacı İle Soru Cevap
13. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARUztuğ, Ferruh (2003).Markan Kadar Konuş. İstanbul: Mediacat Yayınları.
Moser, Mike (2003). Marka Yaratmanın 5 Adımı. İstanbul: Mediacat. Yayınları.
Trademarks Designed Chermayeff & Geismar Designing Identity Mark English
Geometry of Design Kimberly Elan Marks of Excellence: The History and Taxonomy of Trademarks
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi8216
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21020
Sunum (Hazırlık dahil)21020
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2  X   X    
P3  X   X    
P4  X   X    
P5  X   X    
P6      X   X
P7      X   X
P8      X   X
P9      X   X
P10        X
P11      X   X
P12  X   X    
P13      X  
P14  X   X    
P15        X
P16      X  
P17      X   X
P18      X   X
P19