DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Erkan Özkarakaş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarım Odaklı Düşünme(Design Thinking)yi öğrenir. 2) Marka kavramı, marka iletişimi ve pazarlama ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. 3) Marka yaratma, konumlandırma ve yaşatma stratejilerini teorik ve pratik bilgiler ışığında çözümleyebilir. 4) Marka tasarlama ve yönetme becerisini dönem sonu projesi ile deneyimleyebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı; öğrencilere yaratıcı düşüncenin temel ilkelerini aktarmak ve kendi markalarını tasarlayıp yönetecek yetkinliğe erişmeleri için gerekli bilgi ve beceriler ile donatmaktır. Bu amaçla iki ayrı okuma listesi takip edilecektir. Bunlardan zorunlu olan liste işin mutfağına, seçmeli olan liste ise işin teorik kısmına ait olacaktır. Öğrenciler her ders öncesi zorunlu listede verilen kitapları okumakla yükümlüdür ve dönem sonu puanının %25'i okuma listesinin tamamlanmasından kazanılacaktır. Arasınavdan alınacak not, puanlamada kalan %25?i oluşturacaktır. Puanlamanın son %50?lik dilimi ise dersin arasınav sonrasında yer alan 5 haftası boyunca hazırlanacak dönem sonu projesinden alınacaktır. Söz konusu bu 5 hafta boyunca sektörün deneyimli isimleriyle etkileşim halinde ödev aşamalarına uygun olarak pratiğe yönelik çalışmalar yapılacaktır. Böylece dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler marka iletişimi ve tasarımı alanında formasyonlarına uygun, özgün bir deneyim kazanacaktır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Okuma Listesi Paylaşımı | 2. Hafta | Marka ve Markalama Kavramlarına Giriş, Marka Olmanın Önemi, Marka Farkındalığı, Marka Çağrışımı ve Temel İşlevleri Marka Kimliği ve Marka Kişiliği Arasındaki Farklar, Marka Değeri/Denkliği, Marka İmajı Oluşturma, Marka Tercihi ve Marka Sadakati Yaratma | 3. Hafta | Marka Konumlandırma ve Markalama Süreci | 4. Hafta | Markalama Stratejileri | 5. Hafta | Marka İletişimi ve Temel Unsurları, Marka İletişiminde Geleneksel ve Yeni Medya Araçlarının Kullanımı | 6. Hafta | Holistik Pazarlamanın Temel İlkeleri | 7. Hafta | Arasınav | 8. Hafta | Tasarım Odaklı Düşünme Kavramı ve Aşamaları Konuk Konuşmacı ile Soru Cevap | 9. Hafta | Yaratıcı Düşünce ve Özgüven Konuk Konuşmacı İle Soru Cevap | 10. Hafta | Tasarımda Sorunlar, Sorular ve Yanıtlar / Önemli ve Önemsizi Ayırt Etmek ? Konuk Konuşmacı İle Soru Cevap | 11. Hafta | Yalın Girişim Metodu - Konuk Konuşmacı İle Soru Cevap | 12. Hafta | 8 Adımda İş Planı - Konuk Konuşmacı İle Soru Cevap | 13. Hafta | Proje Sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Uztuğ, Ferruh (2003).Markan Kadar Konuş. İstanbul: Mediacat Yayınları. Moser, Mike (2003). Marka Yaratmanın 5 Adımı. İstanbul: Mediacat. Yayınları. Trademarks Designed Chermayeff & Geismar Designing Identity Mark English Geometry of Design Kimberly Elan Marks of Excellence: The History and Taxonomy of Trademarks
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 2 | 16 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 10 | 20 | Sunum (Hazırlık dahil) | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |