DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Nurcan Pınar Eke
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim araştırmaları ile iletişim tarihine yön vermiş temel felsefe kuramlarını ve kuramcılarını bilir. 2) İletişim edimi ile düşünce sistemleri arasında bağ kurabilir. 3) Herhangi bir iletişim tasarımını epistemolojik olarak gerekçelendirip sorgulayabilir, tasarımlarında tutarlılık sağlayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | İletişim alanına yön veren düşünürlerin ve düşüncelerin ele alınacağı bu derste amaçlanan; insanın dünya ile kurduğu ilişki olarak nitelenebilecek iletişim ediminin felsefi temellerini öğretmek, böylece iletişimsel olgu ve olayları yorumlama becerisi edindirmektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve Dersin İşleyişine Dair Genel Bilgi. İletişim Felsefesine Giriş ve Marx?ın Öncülleri Hakkında Tartışma. | 2. Hafta | İdeoloji Nedir? Karl Marx ve Marxist Medya Kuramı. | 3. Hafta | Louis P. Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları. | 4. Hafta | Antonio Gramsci ve Hegemonya Kavramı. Eleştirel ve Kültürel Çalışmalara Dair Tartışma. | 5. Hafta | Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrisi. | 6. Hafta | Max Horkheimer ve Theodor Adorno. Meta Kültürü, Yabancılaşma ve Sanat Eleştirisi. | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Walter Benjamin. Fantazmogori ve Değişim Değeri üzerine Tartışma. | 9. Hafta | Herbert Marcuse ve Tek Boyutu Atomize Birey. | 10. Hafta | Max Weber. Protestan Ahlakı ve Kapitalizm. | 11. Hafta | Jürgen Habermas. Kamusal Alan ve İletişimsel Eylem Kuramı. | 12. Hafta | Veblen, Simmel ve Sombart. Hedonizm ve Tüketim Toplumu Tartışmaları. | 13. Hafta | Berger ve Luckmann. Bir İnşa Olarak Gerçeklik Tartışmaları. | 14. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Zorunlu Okuma Listesi: Ders kapsamında her hafta ilgili konularda makaleler paylaşılacaktır.
Önerilen Kaynaklar: Frankfurt Okulu, Sezgin Kızılçelik, Anı Yayınları. Kültürel Kuram, Philip Smith, Babil Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 4 | 11 | 44 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |