Anasayfa  »  Kahramankazan Meslek Yüksekokulu »  Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA KZN205 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili uygulamaları izleyebilir.
2) Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilir.
3) Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilir.
4) Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili mevzuatı öğrenebilir.
5) Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili önlemler almayı öğrenebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
2. Hafta Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
3. Hafta Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma
4. Hafta Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma
5. Hafta Çocuk İhmal ve İstismarı
6. Hafta Çocuk İhmal ve İstismarı
7. Hafta Çocuk İhmal ve İstismarı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler
10. Hafta Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler
11. Hafta Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
12. Hafta Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
13. Hafta Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar
14. Hafta Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR-İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı.
-Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.
-UNICEF, Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu.
-Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, B.M. New York 30 Eylül 1990.
-Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Tekışık Veb Ofset Tesisleri, Ankara.
-Şeyda Kozcu, Ş. (1990.Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara.
-Kars, Ö. (1996). Çocuk İstismarı: Nedenleri ve Sonuçları, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav110
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2        X   X
P3    X      
P4    X   X   X   X
P5  X        
P6    X      
P7         
P8  X   X      
P9         
P10         
P11  X     X   X  
P12  X        
P13         
P14      X