Anasayfa  »  Kahramankazan Meslek Yüksekokulu »  Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇEVRE KORUMA KZN111 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öncelikli olarak genel çevre sorunları hakkında genel bir bilgiye sahip olurlar.
2) Çevre sorunlarının uluslararası boyutta ele alınış biçimi ve bu konuda çabalar ve yapılmış anlaşmaları öğrenirler.
3) Turizmin sosyal, ekonomik ve çevresel etkilerinin farkına varabilirler.
4) Sürdürülebilir kalkınma bağlamında sürdürülebilir turizmin prensiplerini öğrenirler.
5) Ekoturizm ve prensiplerini kavrarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, bilinçsiz bir şekilde yapılan turizm gelişimi sonucunda, doğal ve kültürel kaynaklar üzerinde oluşan çevresel bozulmaların, öğrenciler tarafından anlaşılması ve bozulmaların en aza indirilmesi için sektörde çalışan bireyler olarak neler yapabilecekleri konusunda çevre bilincinin uyandırılmasını amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çevre sorunlarına genel bakış ve çevrenin durumu
2. Hafta Global ısınma, ozon delinmesi, hava kirliliği asit yağmurları
3. Hafta Flora-fauna, su ve orman ekosistemlerinim durumu
4. Hafta Çevre sorunlarının turizm sektöründeki boyutu
5. Hafta Turizmin sosyal, ekonomik, kültürel ve çevresel etkileri
6. Hafta Turizm ve hava kirliliği, gürültü ve görsel kirlilik
7. Hafta Katı ve sıvı atıklar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Uluslar arası boyutta çevre hareketleri
10. Hafta Sürdürülebilir kalkınma ve prensipleri
11. Hafta Sürdürülebilirlik kavramı ve Türkiye'de gelişimi
12. Hafta Öğrenci sunumları
13. Hafta Öğrenci sunumları
14. Hafta Dersin genel değerlendirmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARNazmiye Erdoğan (2003) Çevre ve Ekoturizm, Erk Yayıncılık, Ankara.
Nazmiye Erdoğan (1997) Çevre Sorunları Çözümler ve Öneriler, Doruk Yayınevi, Ankara.
Victor T.C. Middleton and Rebecca Hawkins (1998), Sustainable Tourism, A marketing Perspective,
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Proje120
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X        
P4         
P5         
P6         
P7      X   X  
P8         
P9  X        
P10         
P11         
P12         
P13         
P14