Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TARİH BOYUNCA TÜRKİYE'DE SİYASAL İKTİDAR, MEDYA VE İLETİŞİM İLİŞKİLERİ RTS619 - 3 + 0 15

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) siyaset Biliminin temel konu ve kavramlarını tanır.


2) Türkiye'deki kitle iletişimi ve siyasi kavramlar hakkında bir tartışma sürdürebilir.
3) Türkiye'deki kitle iletişimi ile Siyaset Bilimi arasındaki bağlantıyı görür.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIBu ders, Türkiye Cumhuriyeti Devleti?nin kuruluş sürecinden itibaren siyasal iktidar yapısı içinde önemli işlevi olan kitle iletişim araçlarının, meşrulaştırma doğrultusunda kullanımını, siyasal tarihimizden örneklerle analiz etmeyi amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma.
2. Hafta Siyaset Biliminin temel kavram ve konularıyla tanışma.
3. Hafta Hükümet, siyasal sistemler ve siyasal rejimler.
4. Hafta Türkiye'de siyasal ideolojiler.
5. Hafta Demokrasi ve halk egemenliği
6. Hafta Devlet ve işlevleri.
7. Hafta Siyasal kültür, iletişim ve meşruiyet.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Türkiye'de Siyasal partiler ve parti sistemleri
10. Hafta Türkiyede tarihsel süreç içinde siyasal partiler, seçim sistemleri ve seçimler.
11. Hafta Türkiye'de medyanın siyasal iktisadı
12. Hafta Siyasal iletişim ve propaganda
13. Hafta Seçkinci kuramlar-klasik kuramlar, çağdaş seçkinci kuramlar
14. Hafta Siyasal yaşamın boyutları (birey ve siyaset, yaş ve siyaset, cinsiyet ve siyaset)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBourdieu, Pierre. (2006 ) Pratik Nedenler. (Çev.Hülya Tufan Tanrıöver). İstanbul: Hil Yayınları.
Field, John. (2006) Sosyal Sermaye. (Çev. Bahar Bilgen ve Bayram Şen). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Hall, Stuart. (2002) "İdeoloji ve İletişim Kuramı". Medya Kültür Siyaset içinde (Der. Süleyman İrvan). Ankara: Alp Yayınevi. S. 101-126.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1    X  
P2  X   X   X
P3      X