Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) küreselleşme, uluslarareası sistem, medya, politik-ekonomi, modernleşme ve hegemonya kavramları arasındaki ilişkiyi kavrar. 2) küreselleşmenin medya üzerindeki etkilerini analiz eder. 3) küreselleşen medyanın uluslararası politik ekonomik üzerindeki etkilerini tanımlayabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Derste,küreselleşme sürecinin medya endüstrisi üzerinde yarattığı etkinin karmaşık doğası ele alınacaktır. Bu kapsamda, medyayı etkileyen sosyal, teknolojik, tarihsel ve ekonomik gelişmeler analiz edilecek ve küreselleşme bağlamında iletişim teknolojileri ile birlikte değişen medyanın kültürleri, toplumları ve sınırları nasıl şekillendirdiği üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Küresel medya ve uygulamalarının temelleri
2. Hafta
Küresel medya ve uygulamalarının temelleri
3. Hafta
Küresel medya politikaları
4. Hafta
Küresel medyada söylem
5. Hafta
Küresel medya ve ulus-devlet tartışmaları
6. Hafta
Küresel medya ve etik tartışmaları
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Küresel medyada insan hakları
9. Hafta
Küresel medya ve kültürel çoğulculuk
10. Hafta
Haber savaşaları
11. Hafta
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde küresel medya
12. Hafta
Küresel medyada ABD-ÇİN karşılaştırması
13. Hafta
Sunumlar
14. Hafta
Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Edwrad Herrmann, Robert W. McChesney (2004) Global Media: The New Missionaries of Global Capitalism. Continuum, New York. Toby Miller, Marwan M. Kraidy (2016) Global Media Studies, Wiley-Blackwell, Oxford. Ingrid Volkmer (2012) The Handbook of Global Media Research, Wiley-Blackwell, Oxford.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ