Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çatışmaların başlamasında, sürdürülmesince ve çözümünde medyanın rolünü tanımlayabilir. 2) Medyanın uluslararası meseleler üzerindeki etki gücünü analiz edebilir.
3) Barış iletişiminini savaşların sonlandırılmasında nasıl kullanılacağını tartışabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Ders kapsamında çatışmalarda ve barış süreçlerinde medyanın oynadığı karmaşık rol ele alınacak. Özellikle çatışmalara ilişkin doğru bilginin edinilmesinde medyanın rolünün yanı sıra çatışmaların medya tarafından politik ya da ticari amaçlarla nasıl kullanılabileceğine yönelik eleştirel yaklaşımlara odaklanılacaktır. Ayrıca çatışmaların sonlandırılmasında ve kalıcı barışın sağlanmasında medyanın nasıl bir araç olabileceğine dair tartışmalar ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Genel Giriş
2. Hafta
Uluslararası İlişkiler ve Medya İlişkisinin Boyutları
3. Hafta
Devlet ve Medya İlişkisi
4. Hafta
Kamu Diplomasisi ve Medya
5. Hafta
Uluslararası Medyanın Krizlere Etkisi
6. Hafta
Savaş ve Medya
7. Hafta
Terör ve Medya
8. Hafta
Örnek Olay: 11 Eylül ve Medya
9. Hafta
Örnek Olay: I. ve II. Körfez Savaşı ve Medya
10. Hafta
Örnek Olay: Afganistan Savaşı ve Medya
11. Hafta
Örnek Olay: 2014 Ukrayna Krizi ve Medya
12. Hafta
Örnek Olay: Suriye İç Savaşı ve Medya
13. Hafta
Sunumlar
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Eytan Gilboa, The CNN Effect: The Search for a Communication Theory of International Relations?, Political Communication, 22:27-44.
Rasha El-Ibiary, Questioning the Al-Jazeera Effect: Analysis of Al-Qaeda?s Media Strategy and Its Relationship With Al-Jazeera, Global Media and Communication, Vol.7, No.3, Dec. 2011, pp.199-204
Susan L. Carruthers, The Media at War, (London: Palgrave), 2011, pp.1-42(ODTÜ)
Haldun Yalçınkaya, Savaşlarda Asker-Medya İlişkilerinin Geldiği Son Aşama: İliştirilmiş Gazetecilik, Uluslararası İlişkiler, Cilt 5, Sayı 19, ss. 29-56.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ