Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İtibarın, iç ve dış paydaşların takdiri ile kazanıldığını ve itibarın inşasının uzun bir süreci almakla birlikte, iyi yönetilemediği takdirde kısa bir sürede erozyona uğrayabildiğini öğreneceklerdir. 2) Bunların yanı sıra, dersi alan öğrenciler, medya iletişimi, iç iletişim, kamu ilişkileri, pazarlama iletişimi gibi alanları itibar yönetimi çerçevesinde ele alarak tartışacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Dersi alan öğrenciler, itibarın, iç ve dış paydaşların takdiri ile kazanıldığını ve itibarın inşasının uzun bir süreç olmakla birlikte, iyi yönetilemediği takdirde kısa bir sürede erozyona uğrayabildiğini öğreneceklerdir. Bunların yanı sıra, dersi alan öğrenciler, medya iletişimi, iç iletişim, kamu ilişkileri, pazarlama iletişimi gibi alanları itibar yönetimi çerçevesinde ele alarak tartışacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dünyada ve Türkiye?de İtibar kavramının geçmişi
2. Hafta
İtibar ve Kuramsal Yaklaşımlar
3. Hafta
Kurumsal itibar
4. Hafta
İtibarı Yönetmek
5. Hafta
İtibar ve marka değeri
6. Hafta
İtibar ve kriz yönetimi
7. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve itibar yönetimi
8. Hafta
Sosyal medya ve itibar yönetimi
9. Hafta
STK?larda itibar yönetimi ve kurumsal sosyal sorumluluğun yeri
10. Hafta
Kamu kurumlarında itibar yönetimi
11. Hafta
İletişim ve medya çalışmalarında itibar yönetimi
12. Hafta
Küreselleşme ve Modern Yönetim anlayışında itibar yönetiminin geleceği
13. Hafta
İletişim ve itibar yönetimi kampanya çalışmaları
14. Hafta
İletişim ve itibar yönetimi kampanya çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Baker, L W 1993, Credibility factor: putting ethics to work in public relations, Business One Irwin, Homewood, Illinois. Cutlip, S M, Center, A H & Broom, G M 2000, Effective public relations, 8th edn, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ. Dowling, G 1994, Corporate reputations: strategies for developing the corporate brand, Longman Cheshire, Melbourne. Fombrun, C J 1996, Reputation: realizing value from the corporate image, Harvard Business School Press, Boston, Mass. Haywood, R 1994, Managing your reputation, McGraw-Hill Book Co, London & New York. Kruckeberg, D & Starck, K 1988, Public relations and community: a reconstructed theory, Greenwood Publishing Group, New York. Macnamara, J R 2000, Jim Macnamara's public relations handbook, Prentice Hall, New York & Sydney. Newsom, D 2000, This is PR: the realities of public relations, 7th edn, Wadsworth, California.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
15
Ödev
1
15
Toplam(%)
30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
30
Finalin Başarıya Oranı(%)
70
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ