Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BELGESELDE FARKLI FORMLAR RTS604 - 3 + 0 15

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Nihan Gider Işıkman
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Belgesel filmin genel özelliklerini bilir.
2) Belgesel gerçek ilişkisini sorgular.
3) Belgesel filmin tarihsel gelişimi içinde ortaya çıkan formları bilir.
4) Belgeselde temel anlatım biçimlerini bilir.

5) Belgeselde farklı formları tanır.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler, belgesel filmin genel özelliklerini öğrenerek, belgesel gerçek ilişkisini sorgularlar. Belgesel filmin tarihsel gelişimi içinde ortaya çıkan formlarını da öğrenen öğrenciler, belgeselde temel anlatım biçimlerini ve belgeselde farklı formları kavrar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Belgeselin tanımı, amacı
2. Hafta Belgeselde gerçek, yeniden sunum, temsil
3. Hafta Belgesel filmin tarihsel gelişimi
4. Hafta Belgeseller için farklı mecralar, sinema, televizyon, dijital ortamlar
5. Hafta Belgeselde anlatım biçimleri
6. Hafta Belgeselde farklı formlar
7. Hafta Yeni medya belgeselleri; web-belgeselleri, interaktif belgeseller, database film yapımı, çoklu medya yapımları, transmedya, çizgisel olmayan belgesel
8. Hafta Sergilenen belgeseller, çoklu ekran belgeselleri
9. Hafta Birinci Tekil Şahıs Belgeselleri, Deneme Film
10. Hafta 3D
11. Hafta Sahte Belgesel
12. Hafta Belgesel ve oyun
13. Hafta Sanal Gerçeklik ve Belgesel
14. Hafta Canlandırma belgeseller
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Alter, N. M. (2007). Translating The Essay into Film and Installation. Journal of Visual Culture, 6(1), p.44-57.
- Atabey, M. (2005). Belgesel Film Yapımında Yeni Yönelimler ve Melez Formlar. Yeni DÜŞÜNCELER. 1(1), Haziran 2005, 217-218.
- Aufderheide, P. (1997). ?Public Intimacy: The Development of First-person Documentary?. Afterimage, 25 (1).
- Austin, T. (Ed.). Rethinking Documentary: New Perspectives, New Practices. McGraw-Hill Education, 2008.
- Corrigan, T. (2011). The essay film: from Montaigne, after Marker. Oxford University Press.
- Costa, A. L., (January 9, 2012). 6 Filmmakers Talk About Documentary Films in the Digital Age.
- Hight C. (2008). The Field of Digital Documentary: a Challenge to Documentary Theory. In Studies in Documentary Film, Volume 2 Number 1, Intellect Ltd. 3-8.
- Johnstone, M. (2014). Redefining the Documentary: Experimental Forms Explore New Territory.
- Lebow, A. (2012). The Cinema of Me: The Self and Subjectivity in First Person Documentary. Columbia University Press.
- Nash, K., Hight, C., & Summerhayes, C. (Eds.). (2014). New Documentary Ecologies: Emerging Platforms, Practices and Discourses. Springer.
- Nelson, J. (2012). Social Media as a Filmmaking Narrative Tool. Image & Text: a Journal for Design, 20, 146-161.
- Nichols, B. (1991). Representing reality: Issues and Concepts in Documentary. Vol. 681. Indiana University Press.
- Nichols, B.(2010). Introduction to Documentary. Indiana University Press.
- Rabiger, M. (1998). Directing The Documentary. Boston: Focale Press.
- Rascaroli, L. (2008). The essay film: Problems, definitions, textual commitments. Framework: The Journal of Cinema and Media, 49(2), 24-47.
- Rotha, P.(2000). Belgesel Sinema. İbrahim Şener(çev.), İstanbul: İzdüşüm Yay.
- ?ukaityt?, R. (2012). Documentaries on the Web: A New Expanded Consciousness, Cinematic Genre And Cultural Experience. Acta Academiae Artium Vilnensis, (67).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1      X   X  
P2    X       X
P3  X     X