Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Belgesel filmin genel özelliklerini bilir. 2) Belgesel gerçek ilişkisini sorgular. 3) Belgesel filmin tarihsel gelişimi içinde ortaya çıkan formları bilir. 4) Belgeselde temel anlatım biçimlerini bilir.
5) Belgeselde farklı formları tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler, belgesel filmin genel özelliklerini öğrenerek, belgesel gerçek ilişkisini sorgularlar. Belgesel filmin tarihsel gelişimi içinde ortaya çıkan formlarını da öğrenen öğrenciler, belgeselde temel anlatım biçimlerini ve belgeselde farklı formları kavrar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Belgeselin tanımı, amacı
2. Hafta
Belgeselde gerçek, yeniden sunum, temsil
3. Hafta
Belgesel filmin tarihsel gelişimi
4. Hafta
Belgeseller için farklı mecralar, sinema, televizyon, dijital ortamlar
5. Hafta
Belgeselde anlatım biçimleri
6. Hafta
Belgeselde farklı formlar
7. Hafta
Yeni medya belgeselleri; web-belgeselleri, interaktif belgeseller, database film yapımı, çoklu medya yapımları, transmedya, çizgisel olmayan belgesel
8. Hafta
Sergilenen belgeseller, çoklu ekran belgeselleri
9. Hafta
Birinci Tekil Şahıs Belgeselleri, Deneme Film
10. Hafta
3D
11. Hafta
Sahte Belgesel
12. Hafta
Belgesel ve oyun
13. Hafta
Sanal Gerçeklik ve Belgesel
14. Hafta
Canlandırma belgeseller
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
- Alter, N. M. (2007). Translating The Essay into Film and Installation. Journal of Visual Culture, 6(1), p.44-57. - Atabey, M. (2005). Belgesel Film Yapımında Yeni Yönelimler ve Melez Formlar. Yeni DÜŞÜNCELER. 1(1), Haziran 2005, 217-218. - Aufderheide, P. (1997). ?Public Intimacy: The Development of First-person Documentary?. Afterimage, 25 (1). - Austin, T. (Ed.). Rethinking Documentary: New Perspectives, New Practices. McGraw-Hill Education, 2008. - Corrigan, T. (2011). The essay film: from Montaigne, after Marker. Oxford University Press. - Costa, A. L., (January 9, 2012). 6 Filmmakers Talk About Documentary Films in the Digital Age. - Hight C. (2008). The Field of Digital Documentary: a Challenge to Documentary Theory. In Studies in Documentary Film, Volume 2 Number 1, Intellect Ltd. 3-8. - Johnstone, M. (2014). Redefining the Documentary: Experimental Forms Explore New Territory. - Lebow, A. (2012). The Cinema of Me: The Self and Subjectivity in First Person Documentary. Columbia University Press. - Nash, K., Hight, C., & Summerhayes, C. (Eds.). (2014). New Documentary Ecologies: Emerging Platforms, Practices and Discourses. Springer. - Nelson, J. (2012). Social Media as a Filmmaking Narrative Tool. Image & Text: a Journal for Design, 20, 146-161. - Nichols, B. (1991). Representing reality: Issues and Concepts in Documentary. Vol. 681. Indiana University Press. - Nichols, B.(2010). Introduction to Documentary. Indiana University Press. - Rabiger, M. (1998). Directing The Documentary. Boston: Focale Press. - Rascaroli, L. (2008). The essay film: Problems, definitions, textual commitments. Framework: The Journal of Cinema and Media, 49(2), 24-47. - Rotha, P.(2000). Belgesel Sinema. İbrahim Şener(çev.), İstanbul: İzdüşüm Yay. - ?ukaityt?, R. (2012). Documentaries on the Web: A New Expanded Consciousness, Cinematic Genre And Cultural Experience. Acta Academiae Artium Vilnensis, (67).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ