Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) bir araştırma önerisi yazma becerisi edinir. 2) bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler; disiplinlerarası bir alan olarak iletişimin alandaki güncel ve ileri düzeydeki metodolojik yaklaşımları ve teknikleri kullanabilecek donanıma sahip olurlar. İletişim alanında özgün değer yaratabilecek nitelikte çalışmalar/ araştırmalar tasarlayabilirler. Ders kapsamında, niteliksel iletişim araştırmalarına ilişkin temel kavram ve tartışmalara yönelik derinlikli bir kavrama geliştirmeleri amaçlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilgi, Bilgi Çeşitleri
2. Hafta
Araştırmanın Tanımı ve Önemi, Bilimde ve Araştırmada Aranan Özellikler
3. Hafta
Bilgi Edinme Yolları (Bireysel Yaşantılar, Otoriteler, Tümdengelim, Tümevarım, Hipotetik Dedüksiyon).
4. Hafta
Bilimsel Yöntem, İşleyişi ve Aşamaları
5. Hafta
Araştırma Çeşit ve Yöntemleri
6. Hafta
Alt Problemler, Denence ve Sayıltı Kavramları, Veriler, Değişkenler
7. Hafta
Alt Problemler, Denence ve Sayıltı Kavramları, Veriler, Değişkenler
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
Evren, Örneklem, Örnekleme Teknikleri,Veri ve Bulgularda Ölçütler, Geçerlik ve Güvenilirlik.
10. Hafta
Araştırmalarda Rapor Yazma Teknikleri, Dipnot, Kaynakça Gösterme, Araştırma Etiği, Bir makale Nasıl Yazılır?
11. Hafta
Araştırmalarda Rapor Yazma Teknikleri, Dipnot, Kaynakça Gösterme, Araştırma Etiği, Bir makale Nasıl Yazılır?
12. Hafta
İncelenen makalelerin tanıtım ve eleştirisi, hazırlanan araştırma projeleri ile yazılan makalelerin sunumu.
13. Hafta
Araştırmalarda Rapor Yazma Teknikleri, Dipnot, Kaynakça Gösterme, Araştırma Etiği, Bir makale Nasıl Yazılır?
14. Hafta
İncelenen makalelerin tanıtım ve eleştirisi, hazırlanan araştırma projeleri ile yazılan makalelerin sunumu.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bailey, K. D. (1987). Methods of Social Research. NewYork: The Free Press. Bickman, L. ve D. J. Rog. (Eds.) (1998). Handbook of Applied Social Research Methods. Thousand Oaks: Sage Publications. Debus, M. (1995). Methodological Review: A Handbook for Excellence in Focus Group Research. Washington: HEALTHCOM.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ