DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Selda Güney
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Doğrusal sistemlerin modellemesini yapabilir. 2) Sinyal çeşitlerini öğrenir ve kullanır. 3) Sürekli ve kesikli Fourier serilerini öğrenir ve kullanır. 4) Sürekli ve kesikli Fourier dönüşümlerini öğrenir ve kullanır. 5) Sinyal ve sistemlere ilişkin problemleri çözebilme yeteneği kazanır. 6) Sinyal ve sistemlere ilişkin yazılım paketlerini kullanabilme becerisi kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Öğrencinin ilk yılın Matematik ve Fizik derslerine hakim olması beklenir. |
DERS TANIMI | Sinyaller ve sistemlerin tanımları. Doğrusal, zamandan bağımsız sürekli ve kesikli zaman sistemleri. Periyodik sinyallerin Fourier seri gösterimleri. Katlama tümlevi ve toplamı. Sürekli ve kesikli zaman sinyalleri için Fourier dönüşümü. Kesikli Fourier dönüşümü. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sinyaller ve sistemlerin tanımları | 2. Hafta | Doğrusal, zamanla değişmeyen sürekli ve kesikli zaman sistemleri | 3. Hafta | Doğrusal, zamanla değişmeyen sürekli ve kesikli zaman sistemleri | 4. Hafta | Periyodik sinyallerin Fourier seri gösterimleri | 5. Hafta | Periyodik sinyallerin Fourier seri gösterimleri | 6. Hafta | Katlama tümlevi ve toplamı | 7. Hafta | Sürekli zaman sinyalleri için Fourier dönüşümü | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Sürekli zaman sinyalleri için Fourier dönüşümü | 10. Hafta | Sürekli zaman sinyalleri için Fourier dönüşümü | 11. Hafta | Kesikli zaman sinyalleri için Fourier dönüşümü | 12. Hafta | Kesikli zaman sinyalleri için Fourier dönüşümü | 13. Hafta | Kesikli zaman sinyalleri için Fourier dönüşümü | 14. Hafta | Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Oppenheim, A. V., Willsky, A. S., (1997) "Signals and Systems", Prentice-Hall, 2nd Ed. Buck-Daniel-Singer, (2002) "Signals and Systems using MATLAB", Prentice-Hall, 2nd Ed.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Mini-Sınav | 4 | 20 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 4 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 22 | 22 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 8 | 16 | Toplam İş Yükü | | | 180 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |