Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) E-ticaretin önemini kavrar. 2) E-ticaret türleri hakkında bilgi sahibi olur. 3) Pazarlama ve E-ticaret arasındaki ilişkiyi kavrar. 4) E-Ticarette kullanılan temel kavramları bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Elektronik ticaret işlemlerin ağlar, çoğunlukla internet aracılığı ile gerçekleştirilmesine dayalı olan bir faaliyettir. Müşteriler ve tedarikçiler arasındaki mal ve hizmetlerin akışında ağların ve bilgisayarların stratejik olarak kullanımını kapsar. Derste; elektronik ticarette pazarlama ve reklamcılık, elektronik ticarette perakendecilik, elektronik ticarette etik gibi konular üzerinde durulması planlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Elektronik Ticarete Giriş
3. Hafta
E-Ticaret: Mekanizmalar, Altyapı ve Araçlar
4. Hafta
Uygulama - I
5. Hafta
E-Ticarette Perakendecilik: Mal ve Hizmetler
6. Hafta
B2B E-Ticaret
7. Hafta
Uygulama - II
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Yenilikçi E-Ticaret Sistemleri
10. Hafta
Mobil Ticaret
11. Hafta
Uygulama - III
12. Hafta
Sosyal Ticaret
13. Hafta
Pazarlama ve E-Ticarette Reklam
14. Hafta
Uygulama - IV
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Efraim Turban, David King, Jae Lee, Ting-Peng Liang, Deborrah C. Turban, Electronic Commerce 2012 A Managerial and Social Networks Perspective, Pearson Education, Seventh Edition, 2012.