Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Bilgisayar Mühendisliği Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ BİL363 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilgisayar etkileşiminde psikolojik prensiplerini, kullanıcı arabirimlerinin değerlendirilmesini, HCI ve kullanılabilirlik, kullanıcı merkezli tasarımı bilir.
2) İnsan ve bilgisayar etkileşim şekillerini kullanır.
3) Yazılım sistemi tasarım ekollerini, insan çok dilli arabirim ve kullanıcı odaklı yazılım tasarımı, sonlu durumlu otomata, sınırlı bir doğal dil ile veri girişi, yazılım kullanılabilirlik laboratuvarları ve deneyi, yazılım arabirimlerinde renk ve ikon gösterir.
4) Yerelleştirme ve uluslararasılaştırma esnekliğini bilir.
5) Basit kullanıcı sorgu dilleri tasarlama ve etkinliklerinin, güvenilirliklerinin sınanması bilgisine sahip olur.
6) Bilgisayar destekli birlikte iş görme sistemlerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBilgisayar etkileşiminde psikolojik prensipler. Kullanıcı arabirimlerinin değerlendirilmesi, HCI ve kullanılabilirlik, kullanıcı merkezli tasarım, insan ve bilgisayar etkileşim şekilleri. Yazılım sistemi tasarım ekolleri özeti. İnsan çok dilli arabirim tasarımı (multilingual user interface). Kullanıcı odaklı yazılım tasarımı. Sonlu durumlu otomata. Sınırlı bir doğal dil ile veri girişi, yazılım kullanılabilirlik laboratuvarları ve deneyi, yazılım arabirimlerinde renk ve ikon. Yerelleştirme & uluslararasılaştırma esnekliği. Basit kullanıcı sorgu dilleri tasarlama ve etkinliklerinin, güvenilirliklerinin sınanması. Bilgisayar destekli birlikte iş görme sistemleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilgisayar etkileşiminde psikolojik prensipler.
2. Hafta Kullanıcı arabirimlerinin değerlendirilmesi, HCI ve kullanılabilirlik, kullanıcı merkezli tasarım, insan ve bilgisayar etkileşim şekilleri.
3. Hafta Yazılım sistemi tasarım ekolleri özeti.
4. Hafta İnsan çok dilli arabirim tasarımı (multilingual user interface).
5. Hafta Kullanıcı odaklı yazılım tasarımı.
6. Hafta Sonlu durumlu otomata.
7. Hafta Sınırlı bir doğal dil ile veri girişi, yazılım kullanılabilirlik laboratuvarları ve deneyi, yazılım arabirimlerinde renk ve ikon.
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Yerelleştirme & uluslararasılaştırma esnekliği.
10. Hafta Basit kullanıcı sorgu dilleri tasarlama ve etkinliklerinin, güvenilirliklerinin sınanması.
11. Hafta Bilgisayar destekli birlikte iş görme sistemleri.
12. Hafta Bilgisayar destekli birlikte iş görme sistemleri.
13. Hafta Bilgisayar destekli birlikte iş görme sistemleri.
14. Hafta Bilgisayar destekli birlikte iş görme sistemleri.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARShneiderman B., Plaisant C., Cohen M., Jacobs S. Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction: International Version, 5/E, Pearson Higher Education, 2010, ISBN: 9780321601483
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Mini-Sınav210
Proje110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler
Proje17070
Kısa Sınavlar4,52
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2  X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X
P4    X   X      
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12