Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nesne yönelimli kavram ve teknikleri öğrenir. 2) Nesne yönelimli çözümleme ve tasarım ilkelerini bilir. 3) Tür sınıfları tasarlar. 4) Java dilinin temel özelliklerini bilir. 5) Java applet ve uygulama programı geliştirir. 6) İstisnai kural işleme tekniğini uygular. 7) Olay-güdümlü programlama tekniğini bilir. 8) Çok parçacıklı uygulama modeli tasarlar ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Nesneye yönelik genel kavram ve ilkeler. Nesneye yönelik çözümleme ve tasarım. Bileşik modelleme dili (UML). Tür ve özelliklerin devralınması. Tür sınıfları ve etkileşimleri. Nesne tanımı ve çok türlü nesne kavramları. Java dilinin temelleri, uygulamalar ve program parçacıkları. Yöntem, olay ve ileti kavramları. Kullanıcı grafik etkileşimine yönelik hazır yordam grupları ve bileşenleri. Dosya giriş/çıkış işlemleri. Applet uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Nesne yönelimli programlama temel kavramlar
2. Hafta
Nesneye yönelik çözümleme ve tasarım
3. Hafta
Java dili temelleri ve yerleşik türler
4. Hafta
Sınıf tasarımı ve nesne temelleri
5. Hafta
Kümeleme ve kalıtım teknikleri
6. Hafta
Soyut ve somut sınıflar
7. Hafta
Arayüzler ve çokbiçimlilik
8. Hafta
Ara-sınav
9. Hafta
Arayüzler ve çokbiçimlilik
10. Hafta
İstisnai durum işleme
11. Hafta
Kullanıcı grafik arayüz tasarımı ve olay güdümlü programlama
12. Hafta
Java Applet temelleri
13. Hafta
Çok izlekli programlamaya giriş
14. Hafta
Ders özeti ve gözden geçirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Lewis, J., Loftus, W., "Java Software Solutions: Foundations of Program Design", ISBN: 0132149184, Addison-Wesley, (2012). 2. Deitel, P., Deitel, H. "Java How to Program (Early Objects)", ISBN: 0132575663, Prentice Hall, (2012). 3. Budd, T., "Understanding OOP with Java", Addison-Wesley, (2000).