DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Çağatay Berke Erdaş Doktor Öğretim Üyesi Didem Ölçer
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Göstericileri kullanarak C dili ile program geliştirir. 2) Yapı ve dizgiler ile C dilinde program geliştirir. 3) C dilinde gerçekleştirdikleri programlar ile sıralı ve rastgele erişimli dosyaları işler 4) C dilinde dinamik veri yapıları içeren programlar kodlar. 5) Bit-işlem operatörleri ile ön işlemci direktiflerini kullanan C programları kodlar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( BİL101) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Göstericiler ile uygulama geliştirme, Karakterler ve Dizgiler ile uygulama geliştirme, Karakterler ve Dizgi fonksiyonları ile uygulama geliştirme, Yapılar ve Birlikler ile uygulama geliştirme, Sıralı erişimli dosyalar ile uygulama geliştirme, Rastgele erişimli dosyalar ile uygulama geliştirme, Bağlı listeler ile uygulama geliştirme, Yığıt ve Kuyraklar ile ilgili uygulama geliştirme, Bit-işlem operatörleri ve Ön işlemci direktifleri ile uygulama geliştirme |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Göstericiler ile uygulama geliştirme | 2. Hafta | Karakterler ve Dizgiler ile uygulama geliştirme | 3. Hafta | Karakterler ve Dizgi fonksiyonları ile uygulama geliştirme | 4. Hafta | 1. Kısa Sınav | 5. Hafta | Yapılar ve Birlikler ile uygulama geliştirme | 6. Hafta | Sıralı erişimli dosyalar ile uygulama geliştirme | 7. Hafta | 2. Kısa Sınav | 8. Hafta | Ara-sınav | 9. Hafta | Rastgele erişimli dosyalar ile uygulama geliştirme | 10. Hafta | Bağlı listeler ile uygulama geliştirme | 11. Hafta | 3. Kısa Sınav | 12. Hafta | Yığıt ve Kuyraklar ile ilgili uygulama geliştirme | 13. Hafta | Bit-işlem operatörleri ve Ön işlemci direktifleri ile uygulama geliştirme | 14. Hafta | 4. Kısa Sınav |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | C How to Program, H.M.Deitel and P.J.Deitel, Prentice Hall, (2010-2015). Problem Solving and Program Design in C (7th Edition), Pearson (2012). Problem Solving and Programming Concept, M. Sprankle, Pearson Education (2003). |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Deney,Rapor Hazırlama,Sunum,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Mini-Sınav | 4 | 90 | Uygulama/Pratik | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 10 | 40 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Kısa Sınavlar | 4 | 1 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 72 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |