DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Benlik ile ilgili kuramlar ve araştırmalar hakkında bilgi sahibi olurlar. 2) Sosyal psikolojik bir yaklaşımla benlik kavramına ilişkin diğer kavramlara yönelik en güncel literatür bilgisine sahip olurlar. 3) Bir insan ömrü boyunca devam eden benlik gelişiminin nasıl bir süreç olduğu konusunda düşünebilme becerisi edinirler. 4) Mümkün olduğunca kendi benliklerini tanırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Benlik kavramı, sosyoloji, antropoloji ve psikoloji gibi çeşitli bilimsel disiplinler tarafından ele alınmış çok geniş bir çalışma alanıdır. Bu dersin kapsamı çerçevesinde benlik kavramı sosyal psikolojik bakış açısıyla ele alınacak ve benlik modelleri tarihsel, sosyolojik ve kültürel açıdan tartışılacaktır. Ayrıca, sosyal karşılaştırma süreçleri bağlamında benlik ve çevre arasındaki etkileşim de incelenecektir. Benlik tanımı, yapısı ve farklı bileşenleri yine bu ders kapsamında tartışılacak olup, benlik ile ilgili diğer kavramlar, örneğin benlik bilinci, sembolik etkileşim, özsaygı, benlik ve bilgi işleme, benlik sunumu, benlik düzenlemesi, gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş ve Dersin Tanıtımı | 2. Hafta | Benliğin Doğası ve Gelişimi | 3. Hafta | Benlik Gelişimi ve Benliğin Bilişsel Yönleri | 4. Hafta | Benlik Bilgisi ve Benlik Algısı | 5. Hafta | Benlik Bilgisi ve Benlik Algısı (devam) | 6. Hafta | Benlik Farkındalığı ve Benlik Bilinci | 7. Hafta | Özsaygı ve Dehşet Yönetimi Kuramı | 8. Hafta | Benliğin Yönetici Fonksiyonu ve Benlik Düzenlemesi | 9. Hafta | Benlik Sunumu | 10. Hafta | Normlar ve Sapaklık | 11. Hafta | Benlik ve Motivasyon | 12. Hafta | Benlik Yanılsamaları | 13. Hafta | Benlik ve Kültür | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Baumeister, R. F. (Ed.). (1999). The self in social psychology. Levittown, PA: Psychology Press. Brown, J. D. (1998). The self. California: McGraw-Hill. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 10 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 10 | 10 | 100 | Toplam İş Yükü | | | 211 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |