DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Evrimsel sosyal psikoloji alanındaki temel kavramları ve başlıca araştırmaları öğrenirler. 2) Evrimsel sosyal psikolojiye yönelik farklı psikolojik yaklaşımları bilirler ve tartışabilirler. 3) Evrimsel sosyal psikoloji alanındaki temel kuramsal yaklaşımları eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilirler. 4) Evrimsel sosyal psikoloji çalışmalarında kullanılan başlıca araştırma yöntemlerini öğrenirler. 5) Evrimsel sosyal psikoloji kuramlarından yola çıkarak sosyal davranışta bireysel ve kültürel farklılıklara ilişkin çıkarımlar yapabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, sosyal psikolojik süreçlerin altında yatan evrimsel açıklamaları anlamak ve empirik araştırmalara uygulamaktır. Grupiçi ve gruplararası süreçler, sosyal bilişsel süreçler ve duygular, kişilerarası ilişkiler, yakın ilişkiler bu ders kapsamında evrimsel hipotezlerle ele alınacak temel konulardandır. Öğrenciler bu derste, evrim teorisine ve temel evrimsel mekanizmalara hakim olurlar ve sosyal psikoloji konularını evrimsel süreçlerle açıklamaya yönelik hipotez geliştirebilir ve test edebilirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Evrimsel Sosyal Psikolojiye Giriş | 2. Hafta | Evrimsel Psikolojiye Yol Açan Bilimsel Hareketler | 3. Hafta | Evrimsel Psikolojinin Yeni Bilimi | 4. Hafta | Doğanın Düşmanca Güçleriyle Mücadele Etme | 5. Hafta | Kadınların Uzun Süreli Çiftleşme Stratejileri | 6. Hafta | Erkeklerin Uzun Süreli Çiftleşme Stratejileri | 7. Hafta | Kısa Süreli Cinsel Stratejiler | 8. Hafta | Ebeveynlik Sorunları | 9. Hafta | Akrabalık Sorunları | 10. Hafta | İşbirlikli Ortaklıklar | 11. Hafta | Saldırganlık ve Mücadele | 12. Hafta | Cinsiyetler Arasında Çatışma | 13. Hafta | Statü, Saygınlık ve Sosyal Baskınlık | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Buss, D. (2016). Evolutionary psychology: The new science of the mind (5. baski). NY: Routledge. Zeigler-Hill, V., Welling, L. L. M. ve Shackelford, T. K. (Ed.). (2015). Evolutionary perspectives on social psychology. NY: Springer. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 2 | 75 | Makale Sunuşu | 5 | 25 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 15 | 30 | Makale Sunuşu | 5 | 15 | 75 | Toplam İş Yükü | | | 217 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,23 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |